vrijdag 31 mei 2019

Writing Berries Maandoverzicht Mei

En poef… er is alweer een maand voorbij dit jaar! Wat is mei omgevlogen. We hadden mooie pre-zomerse dagen en natuurlijk ook heel koude dagen. Maar het was altijd genieten. Deze maand bezocht ik de Keukenhof voor het laatst, ging ik op bezoek in Museum MORE en over bijzondere geboortes in de dierentuinen. En in mei ging de nieuwe rubriek Genieten van… in première. Uiteraard kwamen er weer Leukste Uitjes van… voorbij en heel veel nieuws. Gelukkig brengt het Writing Berries Maandoverzicht Mei deze artikelen weer allemaal samen. Het hele artikel vind je door op de roze gekleurde kopjes te klikken van ieder berichtje hieronder. Ik wens je veel leesplezier. Ik kijk alvast uit naar juni! (foto’s mits anders aangegeven: Berry de Nijs/Writing Berries)

Pretparknieuws van Efteling, Plopsa en Plaswijckpark

De maand trapte ik af met gezellig nieuws uit de Efteling, Plopsa en Plaswijckpark. Drie heerlijke pretparken waar kinderen en volwassenen genieten van een heerlijke dag. Efteling had nieuws voor avontuurlijke kinderen, Plopsa brengt bouwnieuws en Plaswijckpark is nog verder aan het verduurzamen.

Boekreview: De Mens in het Dier

Dieren zijn net mensen, zelfs al willen veel mensen dat niet toegeven. Het gedrag van mens en dier lijkt op elkaar – vooral op een heel instinctmatig niveau. Het boek ‘De Mens in het Dier’ van de Duitse zoöloog en gedragswetenschapper Norbert Sachser legt uit dat dieren helemaal niet zoveel verschillen van mensen. Dit doet hij op een zeer duidelijke en leuke wijze. Je gaat meteen heel anders naar jezelf en naar dieren kijken.

Leukste Uitje van Noord-Brabant

Twee musea en een klimbos maken de dienst uit in de top 3 van het Leukste Uitje van Noord-Brabant. De musea bieden een kijkje in de plaatselijke geschiedenis, bij het klimbos geniet je van prachtige uitzichten en uitdagende tochten door de omgeving. Welke uitjes de leden van de ANWB kozen, lees je in het artikel.

Parkeren en je dagje uit

Er zijn van die uitjes die niet gemakkelijk met het OV te bereiken zijn. Of het is gewoon handiger om met de auto te gaan in verband met de spulletjes die je meeneemt op een dagje uit. Als je met de auto naar een pretpark, dierentuin of ander uitje afreist dan heb je al snel te maken met (hoge) parkeerkosten. Dit artikel gaat over parkeren en de daar bijkomende kosten.

Genieten van… AquaZoo Leeuwarden

NIEUW op de website: de rubriek Genieten van… Ik bezoek als hobby heel graag dierentuinen, tentoonstellingen, musea, pretparken en meer. Naast het feit dat ik hier nieuws en reportages schrijf, vind ik het ook leuk om jullie mee te nemen naar die plekken waar ik zeer van geniet. En het geeft mij de gelegenheid meer foto’s van deze uitjes te tonen. De eerste aflevering gaat over mijn bezoek aan AquaZoo Leeuwarden.

Geniet van kunst bij ART Breda

Het jaarlijkse kunstfestival ART Breda brengt kunstenaars uit binnen- en buitenland samen. Verschillende disciplines (installaties, fotografie, beelden, schilderkunst) komen bij elkaar in een grote, verrassende kunsttentoonstelling. Uiteraard kwam Rembrandt ook nog even voorbij. (foto: ART Breda)

Romantiek & nieuwe lelieshow in Keukenhof

Keukenhof biedt tijdens de openstelling van 8 weken, steeds nieuwe bloemenshows voor hun bezoekers aan. Aan het einde van het seizoen opent altijd de schitterende lelieshow in het Willem Alexander Paviljoen. En in de weekenden zijn er speciale evenementen te beleven.

Leukste Uitje van Friesland

Het is genieten van buiten zijn bij de top 3 Leukste Uitjes van Friesland. De leden van de ANWB kozen dit jaar voor een attractiepark, een kinderboerderij en een dierentuin. De uitjes bieden speelplezier voor kinderen en volwassenen. En natuurlijk zijn er plekken om van dieren te genieten. Kijk snel welke uitjes het zijn door op de link hierboven te klikken.

Kunst kijken met kinderen

Kinderen vormen vaak het onderwerp van kunst, maar kinderen kijken er niet heel graag naar. Althans een hele dag tussen de schilderijen klinkt voor veel kinderen niet heel gezellig. Maak het dan wel gezellig met deze tips. Zo geniet je allemaal van een bezoek aan een museum.

Dierentuinnieuws: goede doelen, een nieuwe beleving en bijzondere geboortes

Dat dierentuinen leven, dat mag duidelijk zijn. Er verandert vaak iets in de dierentuinen, zoals een verbouwing, nieuw verblijf en natuurlijk nieuwe dieren. Een aantal van die nieuwtjes zijn verzameld in Dierentuinnieuws. Met een paar goede doelen waarbij dieren in het wild geholpen worden.

Genieten van… Keukenhof

Wanneer maart aanbreekt begint het bij mij spontaan te kriebelen. Want in maart opent de Keukenhof altijd haar deuren. Ik heb het geluk dat ik voor mijn dagje uit-blog het park meerdere keren per seizoen mag bezoeken. Maar ook voor mijzelf ga ik dan zeker nog een keertje of twee naar de tulpen toe. Kom mee en geniet met mij van Keukenhof.

Uniek geboortenieuws uit Burgers’ Zoo

Soms krijg ik een persbericht in mijn mailbox waarvoor mijn planning direct moet wijken. Gewoon omdat het zo bijzonder is. Dat had ik ook met dit unieke geboortenieuws uit Burgers’ Zoo. Waarom het zo uniek is, dat lees je in het artikel.

Leukste Uitje van Groningen 2019

Er gaat niets boven Groningen en de top 3 Leukste Uitjes zijn ook werkelijk toppers uit deze provincie. De leden van de ANWB kozen wederom voor een wellnesscentrum, maar daarnaast kom je ook een museum en een bijzondere boottocht tegen in de top 3. Welke? Check het hele artikel!

Hond Gezond: Allergie bij de hond

Wist je dat honden net zo allergisch kunnen reageren op voedsel en andere allergenen als mensen? Het vervelende is, is dat ze alleen krabbend kunnen vertellen dat ze bultjes krijgen nadat ze iets gegeten hebben of nadat je je vriend gewassen hebt. Meer over allergie bij de hond lees je in de Hond Gezond van deze maand.

Dierennieuws uit Beekse Bergen

Er is de afgelopen maand veel gebeurd in Safaripark Beekse Bergen. Het dierenpark van Hilvarenbeek heeft namelijk verschillende babydiertjes mogen verwelkomen. Helaas was er ook triest nieuws voor de verzorgers van het park. In Dierennieuws uit Beekse Bergen lees je er meer over.

Genieten van… DierenPark Amersfoort

Persoonlijk voor mij een van de leukste dierentuinen van Nederland om een paar redenen. Ten eerste omdat mijn hondje mee mag genieten van het bos, park en de dieren. Ten tweede omdat je zo dichtbij kan komen. Dat laatste geeft een hobbyfotograaf zoals ik de gelegenheid om mooie foto’s van de dieren te maken. Geen wonder dat DierenPark Amersfoort voor mij in de rubriek Genieten van… besproken moet worden.

Museumnieuws met festivals, nieuwe voorwerpen en tentoonstellingen

In de verschillende musea van Nederland is veel te beleven voor jong en oud. Van theaterkunsten tussen de standbeelden tot aan bijzondere nieuwe voorwerpen die zijn toegevoegd aan de Canon van Nederland. Een aantal van deze bijzondere nieuwtjes zijn samengebracht in Museumnieuws.

Leukste Uitje van Drenthe 2019

In deze aflevering van het Leukste Uitje van… gaan we naar Drenthe. De top 3 bevat gezellige uitjes in de Drentse buitenlucht. Zo kun je met dieren knuffelen op een kinderboerderij, de boom in met je familie of collega’s en de kinderen loslaten in een heerlijk overzichtelijk pretpark. Lees snel verder om te weten welke uitjes dit precies zijn.

Euan Uglow & Christiaan Kuitwaard in Museum MORE

Niet één, maar twee nieuwe tentoonstellingen werden er gepresenteerd tijdens de perspreview op 24 mei in Museum MORE. De ene is een bijzondere overzichtstentoonstelling van de Britse kunstenaar Euan Uglow. De andere van de Nederlandse kunstenaar Christaan Kuitwaard. Twee tentoonstellingen die je als kunstliefhebber gezien wil hebben.

Snorfestival: gezellig en vol inspiratie

Zondag 26 mei was het weer zover: Uitgeverij Snor bracht boeken en creatieve ideeën samen op een heerlijke manier samen tijdens het Snorfestival in Utrecht. Van eigen gemaakte taartjes en kaartjes tot aan bijzondere boeken en workshops. Het is altijd gezellig bij het Snorfestival.

Goed Doel: De Zonnebloem

Deze maand in Goed Doel zet ik een stichting in het zonnetje dat ervoor zorgt dat mensen met een lichamelijke beperking toch volop kunnen genieten van een korte vakantie en een heerlijk dagje uit. De Zonnebloem doet dit alweer meer dan 70 jaar. Ze hebben zo al vele mensen zeer gelukkig gemaakt.

GaiaZOO verwelkomt 400 grote flamingo’s

Het is me een grote familie die intrek heeft genomen in GaiaZOO! Maar liefst 400 flamingo’s streken neer in hun nieuwe verblijf. De dieren komen uit Duitsland en vormen al 25 jaar een grote familie. Ze zijn sinds eind mei te bewonderen in Kerkrade. (foto: GaiaZOO)

Genieten van… Elephant Parade

De Elephant Parade is een kunstexpositie van bijzondere babyolifantjes voor het goede doel. Ik heb twee parades bezocht in Nederland: vorig jaar eentje op Schiphol en dit jaar in Delft. Ik geniet met volle teugen van de kunstzinnige uitspattingen en natuurlijk van de olijke olifantjes.

Leukste Uitje van Overijssel 2019

Deze week in Leukste Uitje van Overijssel staan drie uitjes tussen de dieren centraal. Genieten van boerderijdieren en van exotische vogels. Het kan allemaal met deze top 3. Het leukste is dat de drie gekozen uitjes geen onbekenden zijn voor de top 3, al zijn sommigen wel weer terug van weggeweest.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.