vrijdag 15 mei 2020

Keukenhof nieuws: succesvol virtueel seizoen & Landgoed heropent

Als lentepark had Keukenhof dit jaar ook het seizoen anders voorgesteld, maar door de uitbraak van corona bleef het park gesloten voor publiek. De bloemen daarentegen, groeiden lustig door. Onder het mom van ‘als jullie niet naar Keukenhof kunnen komen, brengen wij Keukenhof naar jou’ startte het park met vlogs en video’s, waarbij je thuis genoot van de tulpen, hyacinten, narcissen en al het andere moois dat het park te bieden heeft. Ook op televisie was te zien hoe mooi Keukenhof er bij lag. En met succes. Want maar liefst 22 miljoen bezoekers keken in totaal naar de beelden. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Succesvol virtueel seizoen

De afgelopen 8 weken deelde Keukenhof maar liefst 23 video’s via haar social mediakanalen. Iedere week was er een sfeervideo en werd er door de tuinmannen uitleg gegeven over de bloemen. Ook de mooiste plekjes van het park werden zo extra belicht. Zo vervulde Keukenhof toch haar rol als wereldwijde etalage voor de sierteelt.
‘De onlinecampagne van Keukenhof was succesvol,’ geeft directeur Bart Siemerink aan. ‘Keukenhof had voorafgaand aan de lente al 176.000 volgers op Facebook. Dat groeide in de afgelopen weken tot 267.000. Op Instagram was bijna een verdubbeling te zien van het aantal volgers van 35.000 tot 62.000. De berichten van Keukenhof werden positief ontvangen: het park ontving veel (handgeschreven) brieven, bedankjes en steunbetuigingen via mail en social media. Dit deed ons goed in deze moeilijke tijd.’


screenshot van een van de video’s

Keukenhof online en op TV

Met nieuwe initiatieven als een Virtual Reality tour, de 360 graden wandeling en de 30 minuten durende livestream waarin directeur Bart Siemerink de kijkers mee nam door Keukenhof werden allemaal zeer goed bekeken. Zowel in Nederland als in het buitenland was Keukenhof op televisie te zien. In Nederland genoten we twee keer van 45 minuten durende documentaires op Omroep Max, maar ook van NPO Binnenste Buiten, TV West en All You Need is Love. Via ZDF, ARD, TF1, CBS en andere grote buitenlande zenders lieten beelden zien. Dankzij een liveoptreden van DJ Fedde Le Grand bij SLAM FM en een video met violiste Rosanne Philippens, sprak Keukenhof dit jaar ook andere doelgroepen aan dan de bezoekers die normaal naar het park komen.


screenshot van een van de video’s

Voorbereidingen 2021

Al met al was het hierdoor toch een succesvol seizoen, al was het een seizoen zonder inkomsten. Keukenhof werkt nu al aan het volgende seizoen en kijkt er naar uit om volgend jaar van 20 maart tot en met 9 mei het park weer aan veel bezoekers te mogen tonen. Wil je in de tussentijd nog even nagenieten? De serie van Omroep Max kijk je gemakkelijk terug via NPO Start, de video’s van Keukenhof staan op hun YouTube kanaal. Voor meer informatie over Keukenhof en het nieuwe seizoen verwijs ik je graag door naar Keukenhof.nl.

Landgoed Keukenhof weer geopend

Voor liefhebbers van Kasteel Keukenhof is er goed nieuws. Sinds afgelopen maandag 11 mei is het landgoed rondom het kasteel weer geopend, zodat je door de kasteeltuinen kan wandelen. Uiteraard volgens de nieuwe richtlijnen. De buitenweide van de kinderboerderij is toegankelijk, maar de dierenstal blijft voorlopig even gesloten. Vanaf 1 juni gaat pas het terras bij de Hofboerderij open. Hiervoor wordt het terras zo aangepast dat ook dit voldoet aan de nieuwe maatregelen. Voor meer informatie kijk je op KasteelKeukenhof.nl.


foto: Kasteel Keukenhof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.