zondag 31 december 2023

Writing Berries Jaaroverzicht 2023

2023 is weer bijna voorbij. Tijd om nog even alle maandoverzichten op een rij te zetten. Wat was het een bijzonder jaar. Privé gebeurde er van alles, ik schreef heel wat woorden bij elkaar en bezocht weer heel wat dierenparken. Ondertussen probeerde ik mijn dagje uit blog zo goed mogelijk bij te houden vol leuke inspiratie voor dagjes uit, schrijftips en natuurlijk de hond. Stadsbeeld bracht me weer naar nieuwe plekken en volgend jaar ga ik ook weer op pad, met mijn camera, om de mooiste en leukste standbeelden vast te leggen. Heb je nog zin om even lekker door de artikelen te bladeren? Klik dan op de tussenkopjes en geniet nog even met mij mee van 12 maanden dagje uit blogs! Met deze erbij schreef ik er maar liefst 141. Voor nu vast een heel goede jaarwisseling gewenst. Dat 2024 maar een prachtig jaar mag worden, vol leuke uitjes, schrijfinspiratie, creativiteit, liefde, gezondheid en geluk. (foto’s, mits anders aangegeven: Berry de Nijs/Writing Berries)

Januari 2023

Vakantiebeurs, AquaZOO Leeuwarden en een flinke griep; zo begon dit jaar voor mij. Ook is het in januari Nationale Tulpendag! In 12 artikelen behandelde ik verschillende onderwerpen. Zoals Stichting Reis met je Hart in Goed Doel, Blue Monday in Hond Gezond en natuurlijk De Spoetnikkijker in Stadsbeeld.

Februari 2023

Februari was 11 artikelen rijk met allerlei mooie uitjes. Ik bezocht het Catharijneconvent voor de tentoonstelling Gospel, bewonderde de eerste tentoonstelling van het jubileumjaar in het Van Gogh Museum, ging ik naar de tentoonstellingen over en met werk van Johannes Vermeer en was het volop genieten van het Stadsbeeld van de Elfstedenrijder.

Maart 2023

De Keukenhof ging weer open in maart! Dus dat was volop genieten van tulpen, tulpen, narcissen, tulpen, hyacinten, krokussen en nog meer tulpen! Verder roerde maart zijn staart aardig met veel regen en zelfs sneeuwbuien. Ondertussen geniet ik nog steeds na van mijn tulpenfoto’s. De jaguar was Dier van de Maand en in Uitgelicht las je alles over het jarige Berenbos. Het is tevens de laatste maand dat ik de rubriek Genieten van… heb ingevuld.

April 2023

Aprilletje O zo zoet, heeft ook nog wel eens een witte hoed. Ondertussen was het superzonnig bij het Stilstaand Bloemencorso en genoten we volop van Koningsdag. April is de maand van grapjes, van stieren en van Pasen en lente. Het leverde een kleurrijke verzameling op van 12 artikelen! Met onder meer het dwergnijlpaard in de hoofdrol.

Mei 2023

Hieperderpiep HOERA! In mei vierde DierenPark Amersfoort haar 75ste verjaardag! Het bleek niet het enige dierenpark wat een verjaardag had te vieren dit jaar en daarom gingen veel Uitgelicht artikelen over jarige uitjes! In mei verschenen er 10 toffe artikelen. Met brilberen, bloemen, giraffen en nog veel meer.

Juni 2023

Juni was een zalige warme zomermaand! Tijd om eens lekker te lezen met verschillende boekbesprekingen deze maand. Ook gaf ik zomerse tips voor de hond (en jezelf) en stond er een bijzonder standbeeld centraal in Stadsbeeld. Er was zoveel dierentuinnieuws, dat er verschillende artikelen geschreven konden worden. Zee, zon, zand, strand en zeedieren kwamen er allemaal voorbij in de 12 artikelen van juni.

Juli 2023

In 11 artikelen vloog de maand juli ook weer voorbij. De tweede helft van het jaar was aangebroken en hoe! Hoewel we van stralend naar zeiknat weer gingen in deze maand, viel er genoeg te beleven. Een bijzonder standbeeld wat mij ontroerde stond centraal in Stadsbeeld, was er gezellig nieuws uit de musea en dagjes uit, had ik wat zomerse inspiratie voor je en prijkte de flamingo in Dier van de Maand.

Augustus 2023

Augustus bevatte ook 11 artikelen, waaronder natuurlijk Stadsbeeld, Hond Gezond en Dier van de Maand. In Hond Gezond gaf ik tips hoe je je hond het beste een pilletje kan geven. Iets wat wij nu dagelijks moeten doen. Er was weer veel dierentuinnieuws en de tapir was Dier van de Maand.

September 2023

Hieperderpiep HOERA! Ik ben jarig in september en dat heb ik lekker uitgebreid gevierd natuurlijk. Verder schreef ik over de Regenbooglori – een vogel waar ik echt dol op ben – en schreef ik over het bijzondere geboortenieuws in Burgers’ Zoo: een zeekoetje! Nog een dier waar ik dol op ben. Kortom het was weer een bijzondere maand met 10 leuke artikelen!

Oktober 2023

Oktober is een van mijn favoriete maanden. De herfst start dan in al zijn kleurenpracht en het is deze maand HALLOWEEN! Ook is het Dierendag en zijn er nog veel meer bijzondere dingen te beleven in deze maand. Zoveel mogelijk heb ik ervan behandeld in een artikel. In 12 artikelen gaat het over griezelen, Kinderboekenweek, Dierendag, toffe museumuitjes, de bonte vari, Boe in de Zoo en dinosaurussen! Een maand met veel verschillen dus.

November 2023

Een bruiloft, veel verjaardagen, heerlijke uitjes naar verschillende dierenparken en vooruit kijken naar december: november was weer ouderwets een heerlijke drukke maand. Daardoor bleef ik hier wel steken op 9 artikelen, maar ze waren wel allemaal even bijzonder. Bovendien haalde ik via Stadsbeeld toch een beetje lente naar een natte, regenmaand.

December 2023

December was een heerlijke drukke maand vol feestdagen en mooie teksten. Door de vele uurtjes die in het laatste gingen, zijn er deze maand 9 artikelen verschenen. Maar… wel alle 9 passen ze – vind ik tenminste – bij de winter en het decembergevoel. Goede jaarwisseling allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.