dinsdag 31 januari 2023

Writing Berries Maandoverzicht Januari 2023

Daar is-tie dan; het eerste maandoverzicht van het jaar! Januari is weer voorbij gevlogen en de rest van het jaar staat te trappelen om mooie dingen met ons te delen. Zo gaat februari een heuse museummaand worden met alles wat er inmiddels al op de planning staat! Ook start morgen de Maand van de Gebitsverzorging voor huisdieren. In Hond Gezond kom ik daar uiteraard nog even op terug. Maar eerst kijken we nog even terug op een vrolijke januari die ik met een flinke griep begon en met een uitje in Aquazoo Leeuwarden eindig. Met daartussenin nog een wandeling over de Vakantiebeurs. Geniet je nog even mee van de 12 artikelen van afgelopen maand? (foto’s, mits anders aangegeven: Berry de Nijs/Writing Berries)

Gelukkig Nieuwjaar! đŸĨ‚

Gelukkig Nieuwjaar! Het jaar startte ik met een kleine reflectie op wat je kan gaan verwachten hier op de website in 2023. Ben ik van plan om lekker door te gaan op deze koers of heb ik nog andere plannen. De tijd zal het leren!

Uitgelicht | De Nieuwe Kleren van de Keizer

Het is een van mijn lievelingssprookjes van Hans Christian Andersen. De versie van Danny Kaye in de gelijknamige film is fantastisch en de vertolking van het verhaal in Efteling vertelt door Paul van Vliet is meesterlijk. Het verhaal is grappig en laat een ijdeltuit werkelijk door oplichting in zijn nakie staan.

Dier van de Maand Okapi

Ik weet niet waarom, maar als ik een okapi zie dan ga ik spontaan fluisteren. Misschien komt het wel door de vaak dichtbegroeide verblijven waar je de okapi in kan bewonderen. Misschien wel doordat het dier een soort kalmte uitstraalt waardoor je je stem niet hoeft te verheffen. In ieder geval is het een heel bijzonder dier wat zeker een plekje in deze rubriek verdiend!

Vakantiebeurs 2023 We snakken naar vakantie! 🌞

Hoera! De Vakantiebeurs vond na een paar coronajaren weer plaats in de Jaarbeurs. Reisorganisaties en vertegenwoordigers van de mooiste bestemmingen in Nederland en (ver) over de grens kwamen weer samen om de start van het nieuwe vakantieseizoen te vieren.

Genieten van januari

Januari is echt zo een opstartmaand. Een rustpunt na de drukte van december. Een moment om te kijken wat je wil met jezelf. New year, old me of toch new me? Goede voornemens of toch niet? Sommigen vinden januari maar saai… toch kun je er een heel leuke, vrolijke maand van maken. Zelfs als het buiten koud en grijs is.

Hond Gezond De gevoelens van je hond

Honden hebben ook gevoel, iets wat hondenmama’s en -papa’s allang weten, maar nu ook steeds meer wetenschappelijk wordt onderbouwd. Op Blue Monday duiken we even in de gevoelens van je trouwe viervoeter en natuurlijk kijken we naar zijn blauwe emoties.

🌷 Derde zaterdag van januari Nationale Tulpendag!

♪ Als de lente komt, dan stuur ik jou tulpen uit Amsterdam ♪ Okay, het is nog lang geen lente, maar die tulpen zijn er wel al. Op de derde zaterdag van januari vieren we de start van het snijtulpenseizoen. En dat gebeurt op een geheel eigen, tulpwaardige, kleurrijke wijze.

Stadsbeeld De Spoetnikkijker

De meneer met zijn hondje staat al een flink aantal jaren bij de Sterrenwacht in Utrecht naar de hemel te turen. Vooral ’s nachts probeert hij een glimp op te vangen van de satellieten die in een baan om de aarde zweven. De Spoetnikkijker is echt een standbeeld om even bij stil te staan.

Goed Doel Stichting Reis met je Hart

Op de Vakantiebeurs raakte ik in gesprek met een enthousiaste medewerker van Stichting Reis met je Hart. Een prachtig doel wat alle mensen een vakantie gunt. Dat doen zij overigens met de hulp van andere instanties en lieve mensen die een ander willen voordragen en helpen om te genieten van vakantie. Een organisatie wat niet in Goed Doel mag ontbreken. (foto: Stichting Reis met je Hart)

🌷 Nationale Tulpendag 2023 Typisch Hollands op het Museumplein

Tulpen plukken op het Museumplein, genieten van de doop van de Dutch Pearl door Irene Schouten en de pracht van de meest kleurrijke bloem in je opnemen! Het gebeurde allemaal weer tijdens Nationale Tulpendag in Amsterdam.

Schrijfcoachtip Ziek zijn beschrijven

Na Kerst tot en met Oud & Nieuw lag ik met koorts te rillen in mijn bed. Ja, de griep had ook mij gevonden. Dat bracht me overigens meteen op een idee. Hoe zou je ziek zijn het beste kunnen beschrijven? En waarom zou je dat eigenlijk in een verhaal verwerken?

Meer bewegen? Ga wandelen of fietsen!

Het is goed voor je, je bent lekker buiten, je ziet nog wat Ên het kost niets; behalve materiaal dan. Wandelen en fietsen zijn heerlijke bezigheden die iedereen in een eigen tempo kan doen. Zo werk je aan conditie, je doorbloeding, spieropbouw en het krijgen van meer energie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.