vrijdag 31 maart 2023

Writing Berries Maandoverzicht Maart 2023

Maart roert zijn staart! En dat heeft deze maand zeker qua weer gedaan. Met (natte) sneeuwbuien, veel regen, waterige maar warme lente zonnetjes en dan weer een genadeloze hagelbui… het was iedere dag wel anders. Deze maand is de lente begonnen, want de Keukenhof is weer open. Daarnaast was het qua werk een drukke maand, waardoor ik helaas niet zoveel nieuwtjes heb kunnen delen als ik wilde. Maar, beloofd, dat gaan we komende maand wel inhalen. Voor nu, kruip nog even op de bank en lees de artikelen van afgelopen maand nog eventjes door om zo helemaal in de stemming van de lente te komen. (foto’s, mits anders aangegeven: Berry de Nijs/Writing Berries)

Leukste Uitjes van Nederland 2023

Op 14 februari werden de awards voor de Leukste Uitjes van Nederland, aldus de ANWB-verkiezing, uitgereikt. Het leverde dit jaar een lijst op met bijzondere winnaars en veel nieuwe uitjes. Zit jouw favoriete uitje er ook tussen?

Uitgelicht | 30 jaar Berenbos

Ik hou van beren, want het zijn schitterende dieren. Ik hou ook van Bears in Mind, de beheerders van het Berenbos in Ouwehands Dierenpark te Rhenen. Zij vangen mishandelde beren op en geven ze weer een beregoed leven. En dat doen zij al 30 jaar!

Dier van de Maand Jaguar

Een prachtige grote kat, dat is de jaguar bij uitstek. Met het unieke vlekkenpatroon en de wat kleinere bouw is het een opvallende verschijning in het regenwoud. Nog wel, want het gaat niet goed met de jaguar in het wild. Je leest meer over dit dier in Dier van de Maand.

Genieten van de aankomende lente

Het is geen geheim dat ik dol ben op lentebloemen. Tulpen zijn daarbij verreweg mijn favoriet en gelukkig zijn deze dan ook in de lente veel te vinden. De lente is ook zo een heerlijk seizoen om naar buiten te gaan. Op zoek naar die tulpen en andere voorjaarsbloeiers.

Hond Gezond Samen genieten van de lente

Mijn hond houdt van de lente, zolang het maar niet regent. Hij gaat liever in een poel van zon liggen dan in een regenplas. De lente is een mooi seizoen om samen erop uit te gaan. Bijvoorbeeld naar een bloementuin. Vergeet dan sowieso je camera niet!

Stadsbeeld Man met vogelhuisje en Ree

Een duo beeld in Stadsbeeld deze maand. Beide beelden staan in Austerlitz, verbonden door een weg staan ze in dienst van elkaar, maar niet naast elkaar. Het gaat om ene man met een vogelhuisje en een ree aan het bos.

Genieten van de lente; Keukenhof is open

De lente is voor mij pas echt begonnen als de Keukenhof haar deuren weer opent. En op 23 maart was het weer zover. Uiteraard was ik erbij, want die bloemenpracht wil ik zeker niet missen. Het leverde sowieso weer heel veel mooie plaatjes op.

Goed doel Fundacion Rewilding Argentina

Fundacion Rewilding Argentina timmert hard aan de weg om de wildlife in Argentiniƫ te herstellen. Onder meer door het terugbrengen van de jaguar in een natuurreservaat. Het is hard nodig, want veel dieren in deze omgeving staan op het randje van uitsterven.

Schrijfcoachtip Lentekriebels

De lente is bij uitstek een heerlijk seizoen om in je verhalen en gedichten te verwerken. Het staat immers symbool voor een nieuw begin en ontluikende liefde. Maak dus gebruik van alle kleuren, geuren en smaken die de lente te bieden heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.