zaterdag 31 december 2022

Writing Berries Jaaroverzicht 2022 🥂

Het is vandaag 31 december 2022, de laatste dag alweer van een lang en mooi jaar vol ups en downs. Van lockdown naar alles open en vooral volop genieten. Het afgelopen jaar was een mooi jaar met van alles en nog wat. Door vooral grote schrijfdrukte bezocht ik zelf weinig uitjes dit jaar, maar er was meer dan genoeg om over te schrijven. In dit jaaroverzicht nog een keer alles op een rij. Klik op de maanden in de tussenkopjes en je vind de artikelen van die maand allemaal terug. Misschien vind je nog wel inspiratie voor een uitje komende maand. Ik wens jullie vast een heel mooie jaarwisseling toe en een prachtig, creatief, liefdevol en vooral gezond 2023. (foto’s, mits anders aangegeven: Berry de Nijs/Writing Berries)

Januari

Het jaar begon in lockdown. O ik had wel een online persbijeenkomst van het Rijksmuseum en ik kon voor Dreefnieuws op stap, maar verder viel er weinig te beleven. Lekker schrijven natuurlijk, beetje haken en alles op de voet volgen voor als er nieuwe maatregelen zouden worden aangekondigd. Het leverde verder een fijne maand op om eens lekker nieuwe rubrieken en onderwerpen te bedenken. Zoals het nieuwe 'Uitgelicht' waarin ik probeer enkele kunstwerken, attracties of jubilerende uitjes extra in het zonnetje te zetten.

Februari

Februari was een turbulente maand. De wereld ging weer open. Dat betekende naar de eerste persbijeenkomst van het jaar over bloemen in het Mauritshuis, waar ik nog een gesprekje had met burgemeester van Zanen. Ik bezocht Ouwehands Dierenpark twee keer voor de Light Nights. De maatregelen vervielen in rap tempo, waar we eerst onze QR code nog moesten scannen en een mondkapje moesten dragen, was dat binnen enkele weken ineens voorbij. Wat een heerlijkheid!

Maart

Maart roerde zijn spreekwoordelijke staart en dat betekende schitterende lentedagen om Keukenhof te bezoeken – wat een feest was dat – en prachtige dagen met sneeuw. Voor Dreefnieuws stond ik langs de lijn bij de Hockeyclub en genoot met volle teugen van een fantastisch concert in de Ziggodome (de eerste sinds al het gedoe met corona). Het was een feestmaand, want alles voelde weer zo vertrouwd en toch zo nieuw. Maar ik kon weer naar een persbijeenkomst in het Van Gogh Museum en met een vriendin naar Burgers’ Zoo. Dat is toch genieten.

April

Hagel, wind, sneeuw, regen, zon… April trakteerde er ons afgelopen jaar allemaal op. Gelukkig scheen het zonnetje op de dag van het Stilstaand Bloemencorso, wat weer mooie plaatjes opleverde. Ik bezocht Blijdorp, ontdekte Kasteel Duivenvoorde en de passie voor bloemen van de kasteelbewoners en ging natuurlijk naar Keukenhof om te genieten van de tulpen. Daarnaast viel er nog veel meer te vertellen hier op de website.

Mei

Mei bracht bijzondere uitjes. Een dagje strand, naar DierenPark Amersfoort, een fietstochtje naar het standbeeld van Truus van Lier, een dagje Floriade in Almere… Het kon niet op. Heel bijzonder waren de openingen van het vinvisskelet in Ecomare en ARTIS Het Groote Museum. Beide zorgden ervoor dat ik tot tranen toe geroerd was. Uiteraard mocht een laatste middag Keukenhof niet ontbreken deze maand. Tussendoor werd er heel wat geschreven, ook voor de website.

Juni

Juni wat was je warm! Soms een beetje té warm. Maar met hondenijsjes, een gezellige barbecue en een goede airco was het goed te doen. Het was heerlijk weer om te fietsen en verkoeling te vinden bij het water. Lekker uit eten hoorde er zeker ook bij. En ik stond zomaar oog in oog met de Vaandeldrager van Rembrandt in het Centraal Museum. Qua werk was het iets rustiger, maar dat gaf niet met de temperaturen buiten. Er viel namelijk nog genoeg te schrijven voor de website.

Juli

De zomer was in volle gang en de temperaturen stegen aanzienlijk. Het ideale weer om een fietstochtje te ondernemen om een standbeeld te fotograferen bij het water. Maar ook om WILDLANDS te bezoeken en helemaal op te gaan in de nostalgie van Sesamstraat in het Oude Ambachten & Speelgoed museum. Deze maand had mijn hondje ineens een ontsteking in zijn oog wat emotioneel erg schrikken was. Maar gelukkig heb ik een goede dierenarts.

Augustus

Augustus was warm, maar we hielden het hoofd koel bij de airco. Mijn hondje werd na een maand druppelen aan zijn oog geopereerd – en met groot succes. Voor Dreefnieuws maakte ik een strip over de manege, tot groot plezier van de kinderen die er waren. Ik heb namelijk zelf ook veel geleerd over knotjes maken in de manen en het verzorgen van pony’s. Ter gelegenheid van de aanstaande Formule 1 bezocht ik de opening van de tentoonstelling Max in CarToon van Toon van Driel in het Zandvoorts Museum.

September

September! De maand van mijn verjaardag en de Formule 1 in Zandvoort. Het is de maand dat het Spookslot in Efteling voorgoed zijn deuren sloot om plaats te maken voor een nieuwe angstaanjagende attractie. Het was ook de maand waarop ik goed nieuws kreeg over het oogje van mijn hond, maar minder nieuws (zo leek het eerst) over zijn prostaat. Na een heerlijke vakantie op Texel kreeg hij een echo en wat bleek… ‘slechts’ een ontsteking. Gelukkig was hij snel opgeknapt – en vrouwtje emotioneel gezien ook.

Oktober

Happy Halloween! Er kon dit jaar weer een feestje gevierd worden met vrienden en familie. Maar in oktober vierde ik ook Dierendag, herfstvakantie en Kinderboekenweek. Voor Dreefnieuws ging ik voor dat laatste naar een prachtig toneelstuk in de bieb. Begin oktober ging ik op een heerlijke 'het lijkt eigenlijk wel zomer'-dag naar de Botanische Tuinen in Utrecht. Verder schreef ik lekker door en kon je weer van verschillende artikelen genieten.

November

Een kort maandoverzicht, want er kwamen veel mooie opdrachten mijn kant op. En ja, die hebben dan voorrang op het schrijven van artikelen voor de website. November was een feestelijke maand, met verschillende verjaardagen en andere gezelligheid. Een goede voorbode voor de decembermaand, nietwaar. Op 2 november vierde ik trouwens het 10 jarig bestaan van Writing Berries. Een mijlpaal waar ik zeker even bij heb stil gestaan!

December

Pakjesavond bracht mij in de dicht ‘mood’ en ik kon zodanig niet stoppen met rijmen dat het eerste artikel van deze maand helemaal op rijm is. December was echt een knotsgekke maand. Heerlijk druk met werk, toch nog tijd om naar Ouwehands Dierenpark te gaan voor de Light Nights en ondertussen prachtige opdrachten geschreven. Helaas gooide griep roet in het spreekwoordelijke eten, maar ach, zolang het nieuwe jaar maar weer goed begint, toch.

Gelukkig Nieuwjaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.