vrijdag 30 september 2022

Writing Berries Maandoverzicht September 2022

Het is de laatste dag van september en dus is het tijd voor het maandoverzicht. Het overzicht bestaat dit keer uit maar acht artikelen. Het was nogal een drukke maand. De eerste twee weken vol werk, de laatste twee vol rust dankzij een heerlijk verblijf op mijn favoriete Waddeneiland Texel. Dat betekent dat de komende maand natuurlijk weer boordevol dierentuin- en museumnieuws zal zitten. Volgende week duiken we eerst eens in de eerste Writing Berries Boekenweek, want ik heb drie prachtige boeken waar ik iets over mag vertellen. Maar voor het zover is, eerst het maandoverzicht van september! Veel leesplezier. (foto’s, mits anders aangegeven: Berry de Nijs/Writing Berries)

10 & 11 september 2022: Open Monumentendagen

Zoals ieder jaar vinden in september de Open Monumentendagen plaats in Nederland. Je kan dan plekken en gebouwen bezoeken, waar je normaal niet zo snel mag of kan komen. Molens bijvoorbeeld, maar ook kerken en overheidsgebouwen horen hierbij. Vaak gaat zo een openstelling gepaard met verschillende activiteiten voor jong en oud.

Uitgelicht | het Spookslot

De sluiting van het Spookslot op 4 september jl. in Efteling betekende werkelijk het einde van een tijdperk. Maar, zo belooft het park, er komt iets spannends en engs voor terug. Toch zullen velen nog lang terugdenken aan deze eerste attractie buiten het Sprookjesbos van het park.

Dier van de Maand Rode vari

De rode vari is een maki-soort wat in het wild voorkomt op Madagaskar. Er zijn maar weinig dierentuinen in Nederland waar je deze wolbaal kan tegenkomen. De rode vari is mooi om te zien, dankzij die rode vacht en zijn verder zwarte uiterlijk waar vooral die gelige oogjes je zo doordringend van kunnen aankijken…

Genieten van Hans & Grietje in Efteling

Het is een van mijn meest favoriete sprookjestaferelen in het Sprookjesbos van Efteling: Hans & Grietje. Het kleurrijke huisje is zo fotogeniek en ziet er zo smakelijk uit… daar zou het water je bijna van in de mond lopen. En ja, als ik er dan toch sta rammel ik zeker een keertje aan het tuinhekje…

Hond Gezond Ogen druppelen

De afgelopen maanden heb ik best wat zorgen gehad met mijn hondje zijn gezondheid. Gelukkig is alles nu in orde, maar daarvoor heb ik wel flink wat druppeltjes in zijn oogjes mogen doen. Graag deel ik mijn tips voor het toedienen van oogdruppels, want in het begin is het even wennen.

Stadsbeeld Schaap met twee lammeren

Tijdens mijn vakantie op Texel kwam ik in het pittoreske Oosterend een alleraardigst standbeeld tegen van een schaap met haar twee lammetjes. Hoewel van koper lijkt de vacht echt heel wollig. Het beeld is een ode aan het Texelse schaap, maar staat ook symbool voor iets anders.

Goed Doel Enjoy Cleaning Up

Wandel je ook zo graag met je hond en erger je je groen en geel aan al het zwerfvuil… Het is dan een idee om zelf ook eens wat afval op te rapen. Enjoy Cleaning Up is een stichting waarbij honden ook meehelpen met vuilruimen. Hoe? Lees snel verder!

Schrijfcoachtip …waar is mijn inspiratie!

Soms heb je van die dagen dat je wel wil schrijven, maar je hebt geen inspiratie. Hoe krijg je die inspiratie dan weer terug? Ik deel graag mijn persoonlijke tips om inspiratie terug te vinden, zodat je weer lekker verder kan schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.