maandag 1 februari 2021

Dagje uit blogger & de lockdown

Wat doet een dagje uit blogger die door de sluiting van de dagjes uit vooral veel uurtjes tijd doorbrengt? Wie mijn website volgt, heeft gezien dat het nieuws rondom de dagjes uit niet stilstaat – gelukkig, want zo heb ik toch heel wat te schrijven. Naast het schrijven over dagjes uit doe ik natuurlijk nog andere dingen. Het nieuws volgen en reikhalzend uitkijken naar de heropening van musea, dierentuinen en pretparken is daar natuurlijk één van. (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)

Writing Berries – meer dan dagjes uit

Deze website over dagjes uit is slechts een onderdeel van wat ik doe onder de naam Writing Berries. Ik ben namelijk ook freelance tekstschrijver en vul mijn dagen gelukkig met het werken aan opdrachten van verschillende opdrachtgevers. Natuurlijk zijn uitjes, kunst, vakanties en dieren hierbij mijn specialiteiten, maar ook onderwerpen over gezondheid, beauty en tegenwoordig bouwmaterialen passeren geregeld de revue. Tot slot werk ik als freelance schrijfcoach voor iedereen die wel een helpende hand kan gebruiken. Gelukkig heb ik dus genoeg te doen.

Haken, haken en nog eens haken

Daarnaast heb ik vele hobby’s. Fotograferen is er een van. Ik ga graag met mijn camera de wijk in op dit moment. Ik hou van kleuren, een beetje tekenen, breien en haken. Inmiddels heb ik al een aardige dierentuin bij elkaar gehaakt, want hee, je houdt van dagjes uit en dierentuinen of niet natuurlijk.


YouTube afstruinen

Om toch zo nu en dan lekker te genieten van wat de uitjes te brengen hebben, kan ik echt uren over YouTube surfen. Efteling, Burgers’ Zoo, Duinrell, Keukenhof, WILDLANDS en DierenPark Amersfoort zijn slechts enkele uitjes waar je toffe video’s kan bekijken. Zo hou ik toch een beetje contact met wat er te zien en te doen is. De socials van de verschillende uitjes houden je overigens ook geregeld op de hoogte van het reilen en zeilen achter gesloten deuren. Dus dat is een echte aanrader.

Blijf dichtbij huis

Een goede tip voor iedereen die af en toe een frisse neus wil halen: blijf vlakbij huis. Er is vast wel een parkje of plantsoentje om door te wandelen. Maak een fietstochtje door je eigen wijk – of haal boodschappen op de fiets. Uiteraard zijn de bossen en stranden opnieuw ontdekt door heel veel mensen, maar dichtbij huis is vaak net zoveel te zien. Misschien kom je nog wel een mooi standbeeld of een oud fort tegen… Je weet het maar nooit.


Nog even volhouden

Succes nog even met de lockdown. Voor je het weet kun je weer heerlijk wegdromen bij een schilderij in het museum, de dieren in je favoriete dierentuin of gillen tijdens een ritje in je lievelingsachtbaan. Ondertussen vind je op mijn website geregeld de leukste nieuwtjes van de dagjes uit. Want lockdown of niet, het nieuws gaat gelukkig door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.