donderdag 3 januari 2019

Meer goede voornemens

GELUKKIG NIEUWJAAR! Ik wens jullie allemaal een heel mooi nieuw jaar, met veel plezier, creativiteit, dagjes uit en mooie momenten. Ook wens ik iedereen een goede gezondheid toe. En hoewel dat laatste mij ook is gewenst, is 2019 bij mij toch met een griepje begonnen. Tja, soms is het gewoon niet anders. Het gaf wel weer wat ruimte om vast nieuwe plannetjes te smeden voor het komende jaar. Goede voornemens noemen we dat. Mijn goede voornemen voor 2019? Mijn bedrijf laten groeien, nog meer tijd maken voor leuke dingen en positiviteit binnen laten stromen. Lees snel meer over mijn goede voornemens voor 2019. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Goede voornemens maken

Iedereen maakt wel eens een goed voornemen. Een goed voornemen heeft meestal met verandering te maken. Het nieuwe jaar is een goed moment om iets te veranderen. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Misschien heb je wel een top 2018 gehad en wil je helemaal niets veranderen. Ook dat kun je je natuurlijk voornemen. Het is wel altijd goed om je goede voornemen op te schrijven of kenbaar te maken aan anderen. Want bij sommige voornemens (stoppen met roken, afvallen) is hulp soms heel welkom.

Minder… of juist meer?

De meeste goede voornemens gaan over ‘minderen’. Minder eten, minder roken, minder achter je laptop… Het zijn natuurlijk goede voornemens, maar ‘minder’ klinkt al snel zo negatief. Misschien vind ik de reclame van de Coop daarom zo leuk. Zij willen juist ‘meer’ in 2019 en vertalen dat op een ludieke wijze. Meer screentijd is in hun ogen, meer tijd voor de oven en meer eten is natuurlijk meer gezond eten. Het volhouden van goede voornemens is vaak makkelijker, wanneer je ze positief formuleert. Dus neem je eens voor om meer gezond te eten, meer te sporten en meer tijd te maken voor anderen. Door deze dingen ‘meer’ te doen, vermindert dat wat je niet wilt vanzelf. Ik ga dit jaar ook voor meer. Meer genieten, (nog) meer dagjes uit, meer fotograferen en collages maken en natuurlijk meer schrijven!

Meer bloggen… over hetzelfde

Tja, een van mijn goede voornemens is ook meer bloggen over leuke dagjes uit. Ook komt Hond Gezond het komende jaar weer terug en zet ik iedere maand een ander Goed Doel in het zonnetje. Daarnaast maak ik ook nog wel eens lifestyle uitstapje en komen er genoeg musea, dierentuinen en pretparknieuwtjes voorbij. Tips voor dagjes uit zijn overigens altijd welkom! Laat ze achter bij de comments of stuur mij een berichtje via het contactformulier.

Meer helpen

Heb jij goede voornemens op het gebied van schrijven? Ik help je graag als Schrijfcoach een handje mee met plannen en plotten. Neem gerust contact met mij op, want ik heb ruimte voor verhalenvertellers, dichters, schrijvers, levensgenieters, bloggers, reizigers en meer om te ondersteunen bij het schrijven van jouw verhaal.

Ik heb zin in 2019! Jij ook?

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.