maandag 24 juni 2019

Goed Doel: HEMA Foundation

HEMA is een van mijn favoriete winkels. Ik mag er graag shoppen, vooral als het gaat om haakspulletjes, schriften en pennen. Al een tijdje spaar ik de klantenpunten van HEMA en gebruik deze voor kortingen, maar vaak doneer ik mijn punten aan de Voedselbank – via HEMA natuurlijk. Als bedrijf staat HEMA middenin de samenleving en dat stralen ze aan alle kanten uit. En om iedereen deel uit te laten maken van de samenleving, heeft HEMA de HEMA Foundation in het leven geroepen. Ik kwam in aanraking met deze stichting via de achterkant van mijn kassabon. Maar ze verdienen best een grotere spotlight dan dat. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Inclusieve samenleving

De HEMA Foundation zet zich in voor een inclusieve samenleving. Oftewel: een samenleving die iedereen insluit en niemand uitsluit. Dat doe je niet zomaar, want mensen betrekken in de samenleving kost soms tijd. Daarom kiest de HEMA Foundation iedere drie jaar een nieuw project waar zij hun volledige aandacht aan geven. Deze keer staat Taalvaardigheid in de spotlight.

Betere taalvaardigheid

Wist je dat…10 procent van de basisschoolkinderen naar de brugklas gaan, zonder goed te kunnen lezen en schrijven? En dat 25 procent van de kleuters als een taalachterstand heeft? Dat is natuurlijk veel te veel. Lezen en schrijven is belangrijk voor de ontwikkeling. En natuurlijk voor de verdere leercarrière van kinderen. Door verschillende voorleesmiddagen te organiseren, probeert de foundation de kinderen enthousiast te maken voor lezen en schrijven. Daarnaast is er nog de app en het boekje van Ootje en zijn lettervriendjes. Als ouders kun je dit gebruiken om je kind te helpen met de taalvaardigheid. Het boek wordt verspreid door HEMA bij de Voorleesexpres, Voedselbanken Nederland en Vereniging Humanitas.

Wil je meer weten over de HEMA Foundation? Kijk dan op HEMA-Foundation.org.



1 opmerking:

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.