maandag 2 januari 2017

Gelukkig Nieuwjaar!

1 januari 2017, middernacht. Ik keek omhoog naar het uiteenspattende vuurwerk met een glimlach. Een nieuw jaar is er weer begonnen en er staan deze maand alweer heel leuke activiteiten voor mij op de planning, zoals een schrijfcoach afspraak en een reportage. Ik weet welke opdrachtgevers ook dit jaar weer mooie opdrachten aan mij gaan toevertrouwen – alvast bedankt daarvoor. En terwijl boven mij de een na de andere prachtige kleuren en lichtjes verschijnen, ben ik ook blij voor alles wat ik nog niet weet voor komend jaar. Gelukkig kan een mens niet in de toekomst kijken. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Het roer om
Eigenlijk maak ik niet echt goede voornemens op 1 januari. Het leven komt soms zoals het komt. Wel heb ik besloten om mijn Writing Berries weblog eens onder handen te nemen. Niet heel drastisch – wees niet bang – maar het roer gaat wel een beetje om. Zo heb ik de afgelopen vier jaar gezocht naar wat ik het allerleukste vond om over te schrijven en wat door jullie als volgers en lezers het meest wordt bekeken. Daarom stuur ik weg van de beauty en fashion artikelen en steven ik af op de dagjes uit. Jawel: dit jaar komen er meer nieuwtjes over pretparken, musea, dierentuinen, kinderboerderijen en meer voorbij.

Nieuwe rubriek: Goed Doel
Iedere maand zet ik in de nieuwe rubriek Goed Doel een, de naam zegt het eigenlijk al, goed doel in de spotlight. Veel van deze doelen werken voor natuurbehoud in en om dierenparken en nationale parken. Want veel dierentuinen werken heel hard aan natuurbehoud en daarom zijn ze extra belangrijk voor alle bedreigde dieren in het wild. Uiteraard zullen 12 artikelen niet genoeg zijn en zal de rubriek ook zeker in 2018 worden voortgezet.

Vertrouwde rubrieken
Uiteraard blijven het Maandag mini magazine artikel waarmee ik de week inluidt bestaan, evenals Hond Gezond (minstens een keer per maand), Nieuws uit de Natuur (met dierentuinnieuwtjes en nieuws van natuurorganisaties) en de Reportages bestaan. Ook zal er zo nu en dan een productreview voorbij komen. En de Lifestyle artikelen gaan ook zeker niet verdwijnen. Want een dagje uit kan je altijd combineren met een nieuwe tas, een lekkere, gezonde snack of een mooie thermosbeker. O en uiteraard plaats ik de laatste dag van de maand een Maandoverzicht, zodat je alle artikelen nog eens rustig kan nalezen.

Foto-archief
Ieder jaar bouw ik in de linkerkolom een archief op met fotootjes die staan voor de artikelen van dat jaar. Een aantal jaargangen zijn links verdwenen en vind je terug onder de knop Archief bovenaan de pagina. Dit om de homepage van het blog overzichtelijker te houden. Overigens zal ik dit jaar de rubrieken iets meer uitsplitsen, zodat je je favoriete artikel gemakkelijker kan terugvinden.

Op naar een prachtig 2017
Dan rest mij nog één ding: ik wens iedereen een geweldig mooi, creatief, prachtig nieuw jaar. Ik hoop dat dit jaar wensen zal laten uitkomen voor iedereen en dat we samen met een positieve instelling, vriendschap en liefde de wereld weer een beetje mooier kunnen maken!
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Irene Smits-Jansen2 januari 2017 om 15:39

    Succes met de veranderingen die je wilt doorvoeren. Ik zal je blogs met plezier blijven lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.