dinsdag 22 juni 2021

SooBluu: je must have lichtgewicht badlaken van petflessen

In de Groene Nieuwtjes van april schreef ik over de badlakens van SooBluu. Tijdens het schrijven, raakte ik zo enthousiast dat ikzelf zo een heerlijk badlaken heb besteld. Hoe fantastisch is het namelijk dat je met de aanschaf van een badlaken het milieu kan helpen én dat het gemaakt wordt door een Nederlands bedrijf. Maar hoe fijn is deze handdoek eigenlijk? Ik ga je mijn ervaring vandaag vertellen. (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)

SooBluu badlaken

Maar eerst nog even een opfrissertje over het product: SooBluu is een bedenksel van de zussen van ZusenZomer, die van zee, strand en zomer houden, maar niet van plastic afval. Ieder badlaken is gemaakt van zo’n 20 gerecyclede petflessen en uitgevoerd in verschillende kleuren. ZusenZomer doneert 5% van de winst die zij maken op de handdoeken aan Local Ocean Conservation in Kenia. Deze stichting zet zich in voor de zeeschildpad en daarom vind je ook een zeeschildpadje op de handdoek terug.

Compact en licht van gewicht

Je kan deze dunne handdoek opvouwen tot een klein pakketje. Vervolgens stop je het badlaken in een bijgevoegd tasje. Dat het een klein pakketje is, is heel fijn. Zo past het gemakkelijk in iedere tas. Normaal neemt een strandlaken bijna je hele strandtas in. Vooral eentje van dit formaat (je kan jezelf er helemaal inwikkelen). Maar de SooBluu is niet groter en dikker dan een boek. Ook heel fijn; aangezien ik altijd al veel bij mij heb aan spulletjes, is het heel fijn dat het badlaken licht is van gewicht. Scheelt tillen. Helemaal wanneer de handdoek nat is. Omdat het strandlaken licht is van gewicht, wil de wind er overigens graag mee spelen. Maar als hij eenmaal ligt op het zand (met jou erop) gaat het echt nergens meer heen.

Snel droog en lekker zacht

Als je uit zee komt dan is dit echt een heel fijne handdoek. Het slaat namelijk makkelijk om je heen, is niet te warm (iets wat zeer welkom is op zomerse dagen) en het droogt je huid heel gemakkelijk en snel af. Ik was werkelijk verbaasd dat zo een dun strandlaken zo goed zou afdrogen. Echt superfijn. En het stofje is zo heerlijk zacht voor je huid. Geweldig gewoon.

Echte aanrader

Ik vind het SooBluu strandlaken een echte must have in je strand- of zwembadtas. Het kost € 24,95 per strandlaken en er zijn verschillende dessins. Nieuw in de collectie is een strandlaken met een educatief strandspel erop. Hoe leuk is dat! Ik heb na lang wikken en wegen voor de AZTEC print gekozen (die past qua kleuren goed bij mij). Kijk eens op SooBluu.com voor de hele collectie en het mooie verhaal achter deze strandlakens. De volgende keer dat ik naar het strand ga, zit dit laken echt weer in mijn tas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.