maandag 4 januari 2021

Happy New Year! Maak van 2021 een mooi jaar

Hallo 2021! Je bent inmiddels bijna 4 hele dagen oud. De plannen voor de distributie van het coronavaccin gaan vanaf vandaag worden uitgerold en ik kijk reikhalzend uit naar de dag dat dierentuinen, musea en pretparken weer open mogen! Hopelijk kan dat 20 januari al, ondertussen hou ik daarvoor mijn vingers gekruist. 2021 zal een jaar van wederopbouw zijn, waarin we weer meer kunnen genieten van samenzijn en dagjes uit. Een jaar waarin we meer waarderen wat we hebben. Ik wens jullie allemaal een prachtig 2021 toe. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Goede voornemens

Maak jij goede voornemens op 1 januari? De geijkte (stoppen met roken, gezonder eten, meer bewegen) worden het meeste gemaakt. Maar er zijn ook andere voornemens die je kan maken. Zo is een van mijn goede voornemens dat ik nog meer wil gaan genieten van de dingen om mij heen. Minder moeten, meer doen. Eindelijk aan dat verhaal gaan schrijven dat al een jaar in mijn hoofd rondspookt. En proberen een uitgever te vinden voor mijn gedichtenbundeltje dat ik over de jaren heen heb geschreven…

Zo hou je ze vol

Wat je goede voornemens ook zijn, volhouden is de sleutel om ze te behalen. Het is daarom goed om geregeld eens te checken of je doelen wel reĆ«el zijn. Doe het rustig aan en geniet van iedere mijlpaal die je haalt. Maak je niet druk als het eventjes niet lukt – het is niet mogelijk om altijd te presteren. Neem af en toe een stapje terug, stel je doelen bij en ga er dan weer vol voor. Vergeet daarbij niet jezelf te belonen als een tussentijds doel is behaald. Want ook dat hoort er zeker bij.

Verder als in 2020

Voor mijn website heb ik mij vooral voorgenomen om door te gaan waar ik gebleven was in 2020. De rubrieken Stadsbeeld en Schrijfcoachtip zijn mij goed bevallen (ik hoop jullie ook), dus die blijven gewoon iedere maand terugkomen. Dat geldt ook voor Hond Gezond, Goed Doel, Dier van de Maand, verschillende nieuwsitems en Genieten van…. Heb jij een idee voor een onderwerp? Schroom je dan vooral niet om dit via een reactie of een berichtje te laten weten. Ik heb alleen plannen om de website te gaan verfrissen qua vormgeving. Maar dat merken jullie vanzelf wel. We gaan er een mooi jaar van maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.