zondag 7 juni 2020

🦈 Writing Berries SHARK WEEK Afsluiting

Zo, dat was me het weekje wel. Ik heb zelf veel over haaien geleerd en ik kan niet wachten om alle dierentuinen af te gaan om de haaien te gaan bekijken Рiets wat door de coronamaatregelen van de afgelopen maanden helaas nog niet kon. Vandaag sluit ik SHARK WEEK af met een update over mijn haaienfobie, een dank woordje ̩n met een artikel overzicht, zodat je nog even alles na kan lezen.
(foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)

Hoe zit het met mijn haaienfobie?

Aan het begin van de week vertelde ik dat ik mijn SHARK WEEK vooral wilde houden om aan mijn angst voor haaien te werken. Uiteraard kostte deze week meerdere maanden van voorbereiding, dus ik ben er al langer dan een week mee bezig en ik moet zeggen: met resultaat. Ondertussen heb ik een haai gehaakt, een haaienknuffel gekocht (een lekkere grote) en heb ik dit filmpje op Twitter al meerdere malen vol liefde, verbazing, bewondering en zonder angst bekeken:



Tot verbazing van mijzelf eigenlijk. Want ik had niet verwacht dat ik het onder controle zou gaan krijgen. De grote test moet nog komen natuurlijk: live haaien zien zwemmen. Helaas kon ik door de coronasluitingen de dierenparken met haaien nog niet bezoeken. Maar… ik ga het zeker doen. Want nu wil ik echt zien hoe mooi het zonlicht weerkaatst op de huid van een luipaardhaai, wil ik een epaulethaai zien zwemmen en voor het eerst zonder mijn blik af te wenden door de haaientunnel van Blijdorp wandelen. En misschien heb ik dan eerst nog wel knikkende knietjes en trillende handen. Maar ik heb dankzij deze week een heel andere, meer liefdevolle kijk op haaien gekregen. En die ga ik koesteren.

Dank je wel!

Ik wil bij deze ook iedereen bedanken die mij heeft gesteund met mijn haaienfobie en met deze week, waaronder natuurlijk de dierenparken en aquaria die zo enthousiast informatie met mij deelden en vooral ook begrip toonden voor mijn fobie.
Ik heb genoten van het maken van de artikelen, het lezen van alle informatie van de parken en vooral ook de toffe reacties die ik al heb gekregen.

Weekoverzicht

De afgelopen week is voorbij gevlogen. In dit overzicht staan alle artikelen (inclusief deze) nog even voor je op een rij. Veel leesplezier!

Maandag 1 juni 2020

🦈 Kick-off

De allereerste Writing Berries SHARK WEEK is een feit. In de Kick-off kon je lezen wat je deze week kon gaan verwachten, maar ook waarom het voor mij zo noodzakelijk is (en was) om deze week te organiseren.

Dinsdag 2 juni 2020

🦈 Haaien zijn geen monsters

Nee, het zijn geen monsters. Dat denken we wel, maar dat komt door Hollywood. De haai heeft zo eigenlijk een heel verkeerd imago aangemeten gekregen. En dat is eigenlijk best jammer.

Woensdag 3 juni 2020

🦈 Haaien in de Noordzee

Wist je dat er in de Noordzee ook allerlei haaien rondzwemmen? Deze roofvissen zijn heel belangrijk voor de biodiversiteit in zee en ze houden de wateren schoon. Meer over deze haaien, vind je in dit artikel.

Donderdag 4 juni 2020

🦈 Haaien in de dierentuin

Als dagje uit-blogger mogen de dagjes uit met haaien in Nederland natuurlijk niet ontbreken deze week. Meestal vermijd ik deze plekken, maar na deze week ga ik zeker een bezoekje brengen aan de verschillende aquaria.

Vrijdag 5 juni 2020

🦈 Persoonlijk: naar de haaien met Maureen

Een van mijn beste vriendinnetjes heeft ooit gedoken met haaien. Dit laatste was niet bewust overigens. Maar het leverde wel een heel bijzondere ervaring op, die ze graag in deze week met iedereen wil delen.

Zaterdag 6 juni 2020

🦈 Help haaien in het wild

Door overbevissing, stroperij en vervuiling hebben haaien in het wild moeite met overleven. Hierdoor staan sommige haaiensoorten op het randje van uitsterven. Vind je haaien mooi? Help ze dan te overleven.

Zondag 7 juni 2020

🦈 Afsluiting

Ik heb een heel toffe SHARK WEEK gehad hier op mijn website. En ik denk wel met succes voor mijzelf. Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden. En wellicht tot volgend jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.