maandag 18 november 2019

Hond Gezond: Cadeautjes

Dierendag, Kerst, Sinterklaas en de verjaardag van je hond… het zijn allemaal momenten waarop ik mijn hondje een extraatje geef. Want als wij allemaal cadeautjes uit de zak van Sinterklaas mogen halen, dan is het toch ook leuk als je vriendjelief wat krijgt? Althans, ik vind van wel. En daarom is er met speciale dagen (ook zijn verjaardag) altijd een cadeautje bij voor mijn harige kind. Veel winkels springen daar natuurlijk ook op in. En daarom is er voor de feestdagen altijd wel een bijzonder cadeautje te vinden. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Echt HEMA

Winkelwarenhuis HEMA vergeet de honden (en katten) ook niet in hun vernieuwde assortiment, maar dan wel echt helemaal HEMA qua vormgeving. Geef je hond eens een rookworst om mee te spelen of doe hem (of haar) eens een toffe bandana om, uiteraard met rookworst print. Er zijn regencapes, mooie halsbanden en riemen en een mooi vormgegeven hondenvoerbak in de collectie opgenomen. Ideale cadeautjes voor een hondenmama of hondenpapa voor de hond natuurlijk. Ook heel leuk zijn de verkleedkleertjes én de onesies. Twee jaar terug kreeg mijn boef al een superzachte warme HEMA onesie en (maar dat mag je hem nog niet vertellen hoor) dit jaar heb ik de nieuwe versie gekocht. Ideaal als ‘handdoek’ als hij na een tijdje ravotten in de regen of sneeuw even lekker op wil drogen in een zacht jasje. Het gehele hondenassortiment vind je op HEMA.nl (foto: HEMA)

Wie zoet is…

…krijgt lekkers natuurlijk! En we snoepen rondom de feestdagen heel wat af. Kerststol met spijs en noten, speculaasbrokken en pepernoten, chocolade… Je hond mag hier niets van – want zo goed is dat niet voor hem – maar als de schuimpjes en kruidnoten door de kamer vliegen, wil hij natuurlijk ook wel wat lekkers. Laat Piet dan ook even een handje brokjes of kleine snoepjes strooien in een apart hoekje. En het is natuurlijk voor ons erg leuk om chocoladeletters te krijgen. Chocolade is puur vergif voor honden, daarom zijn er speciale hondenletters bij de dierenspeciaalzaken te koop. Dit is eigenlijk gewoon een lekkere kauwkluif, maar dan in de vorm van een letter. Vorig jaar kocht ik voor mijn hondenvriend een Feestmix. In dit tonnetje (waar nu kleine snoepjes in zitten) zaten verschillende snoepjes en kluifjes voor de hond. De vormgeving is grappig voor ons mensen en de inhoud is leuk voor je vriendje. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Maak het zelf

Er zijn genoeg leuke speeltjes en lekkere snackjes voor je hond te koop. Maar je kan natuurlijk ook iets zelf maken. Een extra zachte kussensloop van een fleecedeken bijvoorbeeld om zijn kussen weer mee op te knappen of een lekkere taart uit een hondenkookboek (zoals ik wel eens doe voor zijn verjaardag). Zo maak je een feestdag voor jezelf en je hond nog eens extra bijzonder. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Fijne feestdagen alvast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.