vrijdag 19 juli 2019

Een stukje Madagascar in ZooParc Overloon

Vanaf morgen (zaterdag 20 juli) geniet je in ZooParc Overloon van een echt stukje Madagascar. Het nieuwe doorloopgebied – uiteraard Madagascar genaamd – huisvest halfapen, zoals ringstaartmaki's en… uniek in Nederland… fossa’s. Deze roofdieren wonen alleen op Madagascar en daar kun je vanaf morgen dus kennis mee maken in de Overloonse dierentuin.
(foto: ZooParc Overloon)

Wandelen tussen de maki’s

Het grote doorloopgebied huisvest de vrolijke maki's. In een gebied wonen de halfapen, zoals de ringstaartmaki’s, roodbuiklemuren en kroonmaki's. Op een privé eilandje ernaast vind je de Alaotra bamboemaki’s die je vanaf de kant bewondert. Tijdens je wandeling kom je zomaar oog in oog te staan met deze bijzondere dieren. Soms moet je hoog in de boom zijn, soms lopen ze je zomaar voor de voeten.

Fossahol op het andere deel

Naast het eiland op het vaste land ligt het fossahol. Dit is het terrein van de vleesetende roofdieren. Uiteraard zitten zij in een mooi verblijf waar je ze goed kan observeren. Fossa’s zijn de natuurlijke vijand van de maki’s en daarom zitten zij uiteraard apart. Maar door de opzet van het gebied vormen de verschillende verblijven toch een mooi, bijzonder geheel. Er zijn ook diverse mooie uitzichtpunten waarbij je het geheel goed kan ervaren.

Bedreigde diersoorten

Fossa’s en maki’s komen in het wild alleen maar voor op Madagascar en ze worden er helaas in hun voortbestaan bedreigd. Deze dieren hebben namelijk bossen nodig om zich in te kunnen verschuilen, te slapen en natuurlijk hun voedsel te vinden. Op het grote eiland is bijna 90% van deze bossen verdwenen. Stichting Wildlife – de overkoepelende stichting voor natuurbehoud van Safaripark Beekse Bergen, Dierenrijk, AquaZoo Leeuwarden en ZooParc Overloon – zet zich in voor projecten waarbij de fossa’s worden beschermd. Maar ook hierover wordt rondom het nieuwe verblijf informatie gegeven.

Voor meer informatie, openingstijden en tickets ga je naar ZooParc.nl

3 opmerkingen:

  1. Heb je nou je logo op een foto van Zooparc Overloon gezet? Volgens mij maak je prima foto's, tenminste dat dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Villasappho, dank voor je reactie. Wat leuk dat je mijn artikelen leest. En ja, ik maak zelf ook prima foto's en die crediteer ik als van mijzelf. Maar helaas kan ik niet overal foto's van maken of overal naartoe en dan gebruik ik de persfoto's die mij worden toegezonden door de diverse persafdelingen. Dat doe ik wel vaker met credits uiteraard, zoals je ook hebt gelezen in dit artikel over ZooParc Overloon. De naam van mijn website staat in alle foto's, zodat deze herleid kan worden naar mijn website en is geen copyright teken.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.