maandag 8 april 2019

Ga er lekker op uit met korting

Wat is het toch heerlijk om er een dagje tussenuit te zijn. Zo dartelde ik gisteren lekker tussen de tulpen op Keukenhof, bezocht ik een tijdje terug de kleine zeekoe in Burgers’ Zoo en bezocht ik met vriendinnen het Rembrandthuis in Amsterdam. Als dagje uit-blogger heb ik daarnaast ook nog eens de mazzel dat ik vaak op uitnodiging voor een persmoment een park of museum mag bezoeken. Daardoor genoot ik vorige week onder meer van Efteling en het Mauritshuis. Ik besef mij heel goed dat het een voorrecht is om zo de leukste dagjes uit te bezoeken. Maar als ik zelf op pad ga, ga ik vaak ook op zoek naar korting. Want er is veel korting te vinden. Zo hou je geld over voor een lekkere lunch of een leuk souvenir. Je moet alleen even weten waar je het moet vinden. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries – Keukenhof, 2019)

Acties van supermarkten

Het is je vast niet ontgaan dat verschillende supermarkten spaaracties hebben voor dagjes uit. Albert Heyn heeft bijvoorbeeld ieder jaar de Efteling zegels en bij Jumbo ontvang je aan de kassa kortingscodes die €2,50 waard zijn per munt. De Efteling actie geeft je een vaste korting op de entreeprijs, maar de Jumbo Dagje Uit actie geeft je de mogelijkheid om tickets tegen flinke kortingen te kopen. Om bij deze actie van hoge kortingen te genieten, is het aan te raden om niet in het weekend en buiten de vakanties om een bezoek aan een dierenpark, museum of pretpark te brengen. Dan heb je namelijk vaak tickets met veel korting. Ook wanneer je ver van te voren boekt, zijn sommige kortingen hoger. Dat is toch weer mooi meegenomen.

Aanbiedingen van winkels en organisaties

Veel dagjes uit bieden ook via Kruidvat, Hema en ANWB entreebewijzen met korting aan. Bij de ANWB krijg je zelfs meer korting als je lid bent van de ANWB. Bij Kruidvat en Hema worden er een beperkt aantal kaarten per uitje beschikbaar gesteld met een op=op actie. Vaak zijn deze kaarten zonder datum, dus je kan ze gerust in de actie kopen en dan later in het jaar gebruiken. Zo hoef je ook niet meteen te bepalen wanneer je gaat. Dat geldt ook voor tickets die je via de Spoordeelwinkel van de NS aanschaft. In de Spoordeelwinkel koop je een entreeticket met trein (en eventueel bus) erbij. Let wel: de ticket voor het uitje is vaak zonder datum, je reiskaartje is alleen geldig op de door jou aangegeven datum.

Bestel kaarten online

Wist je dat veel dagjes uit, zoals musea, dierenparken en pretparken, goedkoper zijn qua entree als je de kaartjes online koopt op hun website? De korting scheelt vaak een paar euro, maar is toch weer mooi meegenomen. Soms is het zelfs mogelijk om meteen een parkeerticket te kopen. Hoef je daar ook niet meer voor in de rij!

Investeer in een abonnement

Het klinkt misschien een beetje gek: korting krijgen als je investeert in een abonnement, maar het werkt wel zo. Ik heb bijvoorbeeld een abonnement op DierenPark Amersfoort en ik heb een Museumjaarkaart. Het is even een uitgave op het moment dat je het abonnement aanschaft, maar je krijgt er wel degelijk veel voor terug. In het geval van een Museumkaart bijvoorbeeld hoef je nergens meer entree te betalen (bij deelnemende musea natuurlijk). Soms moet je een toeslag betalen van een paar euro voor een tentoonstelling, maar verder kan je zo vaak je wilt naar je favoriete musea. Een dierentuinabonnement wordt vaak geleverd met kortingsbonnen voor andere parken. Zo kan ik op vertoon van mijn DierenPark Amersfoort pas met korting naar Blijdorp of Apenheul (om maar twee parken te noemen). Dat scheelt een stuk.

Zoek goedkoop vervoer

Parkeerkosten zijn vaak een grote kostenpost op je dagje uit. Helemaal als je in een parkeergarage in een grote stad moet parkeren. Zoek dan eens uit of het anders kan. Zo zijn er rondom een stad als Amsterdam of Utrecht vaak grote parkeerplaatsen waar je overstapt op een tram of bus naar het centrum. Hier betaal je dan een paar euro voor. Of kijk of je net buiten de betaald parkeerzones kan parkeren en ga ter voet verder. Hoef je niet zo ver? Pak dan eens de (OV)fiets. Met de trein, bus of metro is overigens ook heel fijn. Vooral wanneer je een stedentripje maakt naar een grote stad. Dat scheelt enorm in de kosten.

Genieten van een dagje uit

Erop uitgaan is altijd heerlijk en helemaal met die mooie dagen die er weer aankomen. Ik wens je vast veel plezier toe en hoop dat deze tips helpen om alles uit je fantastische dag te halen.

Handige links

Voor meer informatie over acties, entreeprijzen, kortingen en openingstijden kijk je op:
Keukenhof.nl
Rembrandthuis .nl
BurgersZoo.nl
Efteling.com
Mauritshuis.nl
Ah.nl/efteling
DagjeUitActie.nl
Kruidvat.nl
Hema.nl
ANWB.nl
Spoordeelwinkel.nl
Museumkaart.nl
DierenParkAmersfoort.nl
DiergaardeBlijdorp .nl
Apenheul.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.