maandag 3 oktober 2022

Kinderboekenweek 2022 is Gi-ga-groen!

Als kind kon ik altijd reikhalzend uitkijken naar de Kinderboekenweek. Het was dé week waarin de meeste nieuwe boeken uitkwamen en je ook nog eens een cadeautje (het Kinderboekenweekgeschenk) kreeg bij de aankoop van een nieuwe schat. De week werd altijd gedompeld in een bepaald thema. Reizen bijvoorbeeld, maar ook dieren, hobby’s en andere zaken kwamen geregeld aan bod. Boeken die al bestonden, maar wel binnen het thema pasten, werden dan nog eens extra in het zonnetje gezet. Dit jaar is dat niet anders. Het thema van 2022 is Gi-ga-groen! En daar kun je heel veel kanten mee op. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Dieren & Natuur

Buitenspelen, in bomen klimmen, naar het strand, hutten bouwen… Buiten is zoveel leuks te doen. Van tuinieren tot aan vogels spotten in de natuur. En er zijn heel veel boeken die gaan over natuur en het ontdekken ervan. Zowel in de vorm van doe-boeken (bijvoorbeeld om te leren dierensporen te herkennen) als echte spannende verhalen die zich afspelen in de natuur. Binnen het thema kun je heel veel kanten op, van dieren tot aan blaadjes tellen in het bos en van zwemmen in de zee tot aan de wolken in de lucht…

5 tot en met 16 oktober

De Kinderboekenweek start aankomende woensdag 5 oktober op scholen, boekhandels en in bibliotheken in heel Nederland met heel veel activiteiten. Zo worden er natuurlijk voorleesdagen georganiseerd. Kijk eens bij jou in de buurt wat er allemaal mogelijk is of organiseer voor je kinderen zelf een Dieren & Natuur kinderboekenmoment. Ga bijvoorbeeld picknicken op een mooie herfstdag en lees een passend boek voor in de natuur. Doe mee met een van de challenges of ga lekker naar de bieb en laat je inspireren. Er is zoveel te doen!

Writing Berries’ Boekenweek

Voor het eerst in de afgelopen 10 jaar hou ik deze week een eigen Boekenweek, passend bij het thema van mijn website (dagjes uit) en die van de Kinderboekenweek (Dieren & Natuur). Dinsdag, woensdag en donderdag review ik drie bijzondere boeken (geen kinderboeken) die ik de afgelopen maanden heb mogen ontvangen. Vrijdag sluit ik af met de rubriek Uitgelicht, waarin het boekenthema ook zeker naar voren zal komen. Ik wens je vast veel leesplezier toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.