maandag 2 oktober 2017

Hond Gezond: Stichting OOPOEH

Het is alweer bijna Dierendag en ik heb voor Sammie al wat lekkers geregeld natuurlijk. Eigenlijk is het bij ons thuis altijd wel een beetje Dierendag, want mijn rakker is mijn alles. Als freelancer ben ik veel thuis aan het werk. Ik zit dan lekker achter mijn laptop mijn blogs, artikelen en schrijfcoach tips weg te tikken, terwijl Sammie aan mijn voeten, op de bank in een schapenvacht of onder de tafel ligt. Maar vaak genoeg zorgt hij voor mijn pauzes door een speel- of wandelmoment in te lassen. En een lekkere knuffel helpt natuurlijk ook. Voor mijn blog – zo lezen jullie vaak – ben ik ook regelmatig op stap. Omdat ik altijd thuis ben, heb ik Sammie niet geleerd alleen te zijn. Daarom heb ik een lieve oppas die – zelfs als ik een boodschapje ga doen – lekker op hem komt passen. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries – DierenPark Amersfoort)

Liefste hondenoppas
Ze is natuurlijk de allerliefste hondenoppas of – zoals we samen vaak zeggen – oma. Nu ken ik haar al mijn hele leven en is ze praktisch een oma van mij, dus ik heb niet op zoek gehoeven naar een oppas voor de hond. Daarin heb ik het zeer getroffen en daar ben ik mij dan ook zeker van bewust. Er zijn helaas heel veel lieve hondjes die ook zo graag een lieve oppas zouden willen hebben. Mijn oppas is echter al bezet, maar wist je dat er heel veel mannen en vrouwen zijn van 55 jaar en ouder die heel graag op een hond of ander huisdier zouden willen passen?

Stichting OOPOEH
Je vindt deze lieve oppassers via Stichting OOPOEH. OOPOEH staat voor Opa’s en Oma’s Passen Op Een Huisdier en bestaat aankomende Dierendag 5 jaar! (Dit wordt uitgebreid gevierd, maar daar lees je woensdagavond meer over). Voorheen bracht de stichting ook oma’s en opa’s samen met katten en dergelijke, maar sinds 1 oktober 2017 bemiddelen ze alleen nog maar voor honden. Honden zijn gezelschapsdieren en hoewel de een zich prima vermaakt in zijn eentje als jij op je werk bent of boodschappen gaat doen, vind de ander het echt verschrikkelijk om alleen thuis te zijn. Senioren (vanaf een jaar of 55) die niet meer werken en niet zelf meer aan een hond willen beginnen, hebben veel baat bij het oppassen op honden. Je moet immers wandelen met een hond en het geeft gezelligheid tijdens lange dagen. Het is gewoon een win-win situatie voor jou, je hond en een lieve opa of oma.

Kijken of het klikt
Natuurlijk wordt je hond niet zomaar aan iemand gekoppeld. Op de website van Stichting OOPOEH zoek je voor jou geschikte kandidaten uit, uit de database. Je kan dan een kennismakingsverzoek indienen en Stichting OOPOEH gaat hier vervolgens mee aaan de slag. Klikt het bij de kennismaking tussen jou en de nieuwe opa of oma van je hond en vind je hond zijn grootouder ook leuk? Dan heb je een OOPOEH gevonden.

Schrijf je in
Zoek je een OOPOEH of ben je zelf een senior die heel graag op een hond zou willen passen? Kijk dan op oopoeh.nl en schrijf je in. Daar worden honden en mensen heel gelukkig van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.