vrijdag 28 oktober 2016

Halloween Hondjes: hou het simpel

Vorige jaren schreef ik al een paar keer over hoe je Halloween het beste met je huisdier kunt vieren (de links vind je nog een keer onderaan dit artikel). Omdat ik zelf altijd Halloween met mijn hondje vier, geef ik dit keer wat leuke en gemakkelijke verkleedtips voor de hond, die je zelf kunt maken. (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)

Ga als duo
Er zijn veel honden in films, strips en tekenfilms. Ga daarom eens als duo. Natuurlijk hoeft je hond niet op de honden uit de strips en dergelijke te lijken, maar met een sjaaltje of een aparte halsband kun je natuurlijk een hint geven. Bovendien helpt het als jij wel overduidelijk verkleed bent! Scooby Doo en Shaggy, Bobby en Kuifje, Idéfix en Obelix en zelfs Hooch en Turner zijn leuke duo’s die je met je hond kunt vormen.

Maak het niet te moeilijk
Een belangrijke tip als het gaat om een kostuum voor je hond is dat het niet te moeilijk hoeft te zijn. Een T-shirtje of hondenjasje, een sjaaltje of een cape is voor veel honden al meer dan voldoende. Vooral als je hond het niet leuk vindt om aangekleed te worden. Heb je echter een Joris Goedbloed in huis die het wel prima vindt om als spin verkleed te gaan met vier extra poten of met een riddertje van stof op de rug, dan kun je best voor een wat ingewikkelder kostuum gaan. Jij kent je hond het beste.

Simpele kostuumtips
Maak eens een superheld van je hond en geef hem een cape om van een handdoek of stukje fleece. Zoom deze om bij de hals, zodat de halsband erdoorheen kan en doe hem om. Of neem een grote boerenzakdoek of een theedoek, vouw deze in een punt en doe hem om de hals van je hond. Dan is hij of zij een boerenhond of een cowboy. En wat dacht je van twee of vier beenwarmertjes? Zo gebreid of gehaakt in felle kleuren en de 80s herleven meteen. Of maak een rapper van je hond en doe hem of haar een opzichtige ketting om. Let hierbij wel dat de ketting niet in de vacht draait en dat je hond er niet op gaat liggen kauwen. En met een sjaaltje (zelf gebreid) deelde ik de hondjes vorig jaar in, in de huizen van Griffondor en Hufflepuff.

LET OP
Of je nu een simpel of een ingewikkeld kostuum kiest, let altijd goed op het gedrag van je hond. Als je hond echt niet wil, pest hem of haar dan niet met kledingstukken. Jullie raken er samen alleen maar gestrest van. Krijgt je hond het te warm, doe het kostuum dan direct uit, want de gezondheid van je hond gaat altijd voor.

Happy Halloween!

28 oktober 2013 – Halloween met honden
Ik vier graag Halloween met mijn hondje. In het artikel Halloween met Honden geef ik niet alleen tips voor een leuke Halloween met je hondje, maar ook kostuumtips. De foto bij dit artikel is mij nog altijd heel dierbaar. Omdat je mij hier ziet met mijn oude bokje Bassie die bijna 17 jaar mocht worden.

29 oktober 2015 – Happy Halloween Hondjes
Een paar jaar later na het ander artikel over Halloween Hondjes was het tijd om meerdere kostuums van mijn hand voor mijn hondje te showen in het artikel Happy Halloween Hondjes. Sammie vindt het namelijk helemaal niet erg dat vrouwtje (ik dus) hem aankleed voor Halloween. Daarnaast geef ik tips waar je op moet letten als je je hond een kostuum aantrekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.