woensdag 21 november 2018

Sinterklaasgedichtenservice weer van start

Jongens jullie hebben het vast vernomen
Dat Sinterklaas weer is aangekomen.
Het wordt weer super genieten
Van Sinterklaas en al zijn Pieten
Cadeautjes verschijnen in je schoen
Maar dan moet je er wel eerst een wortel in doen
Pakjesavond nadert met spanning in je buik
Ik geloof dat ik al gevulde speculaas ruik
Op 5 december staat er een zak voor de deur
Dat is voor Piet een heel geleur
Die jutezak zit vol cadeautjes van Sinterklaas
Maar makkers staakt uw wild geraas
Want je had een Sinterklaasgedicht willen schrijven
Met mooie woorden die bij de lezer beklijven.
Maar van al dat rijmen zij aan zij
Wordt jij echt helemaal niet blij
Geen paniek, haal je handen uit het haar
Want de Sinteklaasgedichtenservice zit voor je klaar!
(foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Laat voor je rijmen en dichten

Jaaaa, Sinterklaas is weer in het land! Tijd voor heerlijk snoepgoed, cadeautjes, warme chocolademelk, lekker samenzijn, liedjes zingen, wachten tot daar aan de deur geklopt wordt en...gedichtjes. Ik vind het heerlijk om gedichten te schrijven. Als ik eenmaal begin, ben ik ook niet meer te stoppen. Dat levert nog wel eens een diepe zucht op als er weer een A4 vol geschreven op een pakje zit. Toch mag een gedicht niet ontbreken in de zak van Sinterklaas. Vind jij dat ook, maar schrik je al bij de gedachte meer dan twee zinnen te moeten rijmen? Geen paniek. Schakel de Sinterklaasgedichtenservice dan in en laat de gedichten voor je schrijven!

Hoe werkt dat dan?

Simpel: ik hoef eigenlijk alleen maar te weten voor wie het cadeau is, leeftijd is daarbij handig. Vertel een of twee leuke dingen over deze persoon, waarvan je weet dat het in het Grote Boek van de Goedheiligman zelf zal staan. Een bijzondere gebeurtenis (leren fietsen, voor het eerst papa geworden, oma’s eerste smartphone, zwemdiploma behaald), leuke hobby’s, iets wat faliekant mis is gegaan, maar waar je wel om kunt lachen (pan soep over de keukenvloer, op zondag langs de lijn een bal tegen het lijf gekregen, van de trampoline gevallen) en andere leuke dingen natuurlijk. Verder is het leuk, maar niet noodzakelijk, om te weten wat het cadeau is. En dan ga ik voor je aan de slag. Het gedicht krijg je dan als pdf bestand toegestuurd.

Daar hangt zeker een prijskaartje aan?

Eh, ja er hangt inderdaad een prijskaartje aan het schrijven van een Sinterklaasgedicht. Voor € 5 inclusief BTW krijg je een gedicht van 12 tot 20 regels lang (minstens, het kan voor dezelfde prijs ook gemakkelijk langer worden met een maximum van 30 regels). Neem je meerdere gedichten af? Dan bespreken we een korting!

Privacy verklaring

Natuurlijk is het spannend om door een vreemde een gedicht te laten schrijven over je zoon, dochter, collega, opa, oma, tante, oom of ouders. Dat is ook spannend, want je vertelt toch wat privé details. Maak je geen zorgen: ik bewaar deze gegevens niet en zal ze in de toekomst ook niet gebruiken. Je e-mailadres waar ik de gedichten naar toe stuur, zal ook alleen voor dit doeleinde worden gebruikt. Je krijgt geen nieuwsbrieven of andere e-mails waar je niet op zit te wachten. En ik verkoop je e-mailadres al helemaal niet door aan derden.

Meer weten?

Wil je meer weten over de Sinterklaasgedichtenservice? Kijk dan op writingberries.nl. Hier vind je ook een uitgebreide versie van mijn privacy verklaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.