dinsdag 14 juni 2022

Efteling, Apenheul & Van der Valk meest klantvriendelijk

Ieder jaar voert MarketResponse een doorlopend onderzoek uit naar de meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland. De over-all winnaar is Rituals, maar binnen de Leisuresector zijn Efteling, Apenheul en Van der Valk hotels de winnaars. Hiermee laten ze de twee andere genomineerde leisurebedrijven, te weten Landal Greenparks (jarenlang eerste en in de landelijke top 5) en KLM, achter zich. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries) Apenheul

Efteling in de top 3

In het over-all klassement vinden we Efteling met een 8,07 op de derde plaats en duldt het alleen Rituals (8,16) en Bol.com (8,12) voor zich. Efteling plaatste zich daarmee als eerste in de sector Leisure (vrije tijd). Apenheul vinden we in het klassement op de veertiende plek met een 7,92 en mag zich daarom tweede Klantvriendelijkste Leisurebedrijf noemen. Van der Valk Hotels & Restaurants vinden we verderop terug in de lijst met een 7,76. Vorig jaar voerde de hotelketen de lijst van de leisure sector nog aan. Apenheul was voor het eerst genomineerd voor de lijst en valt meteen in de prijzen.

Trots als een aap

De eerste keer genomineerd en dan al tweede in je eigen categorie. Dat is iets om heel trots op te zijn, aldus directeur Roel Welsing van Apenheul: ‘Dit is een mooie blijk van waardering voor de inzet van al onze collega’s. Wij willen onze bezoekers het leukste en meest bijzondere dagje uit tussen de apen bieden. Daarom heeft iedereen bij Apenheul, van park tot kantoor, klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan. Deze prijs is een erkenning van die inzet en een mooie waardering voor alle collega’s.’

Onafhankelijke prijs

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is een onafhankelijk, continu doorgaand online onderzoek onder Nederlandse consumenten. MarketResponse voert dit onderzoek al sinds 2007 uit. Ze hebben er inmiddels veel ervaring mee, maar complex is het wel, want, zo zegt het onderzoeksbureau, je meet met subjectieve ervaringen en een klant heeft nu eenmaal meer verwachtingen van een leisurebedrijf dan van een verzekeringsmaatschappij. Overigens kunnen organisaties zichzelf niet aanmelden of vragen aan hun klanten of bezoekers om te stemmen. Ieder groot landelijk Nederlands bedrijf doet automatisch mee en MarketResponse doet de rest. Dit jaar zijn er maar liefst 57.212 online beoordelingen van 315 bedrijven verzameld voor het samenstellen van de lijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.