maandag 15 april 2024

Hond Gezond Uit eten met je hond

Hoe gezellig is het om na een dagje uit nog even ergens te gaan eten! Het is echt zo een perfect moment om de dag af te sluiten met elkaar. Lunchen tijdens je avonturen is ook zo een welkom momentje om de eerste indrukken te verwerken en daarna weer fris door te kunnen. Ga je net als ik ook vaak met de hond op stap, dan is het fijn als hij je gewoon kan vergezellen aan de tafel in het restaurant of de snackbar. Vaak kun je er vanuit gaan dat, wanneer je hond ook al mee mag naar de dagattractie, hij of zij de horeca ook mag bezoeken. Maar het blijft goed om op te letten, want dit kan dit per uitje weer verschillen. (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)

Restaurant regels

Wist je dat er in Nederland geen vaste regels zijn in de horeca voor het wel of niet meenemen van een hond? Daarom zijn er veel plekken in Nederland waar je hond lekker met je mee mag in een horecagelegenheid. Al zit niet iedere eigenaar erop te wachten en mag je dus geweigerd worden. Het gaat hier dus om huisregels en die mag iedere horecagelegenheid voor zichzelf opstellen. Heb je een restaurant op het oog? Doe dan van tevoren research op internet. Ga je spontaan iets eten, vraag dan aan de eigenaar of de hond mee naar binnen mag. Dit geldt ook bij dagattracties waar je hond wel mee mag in het park, maar niet in het restaurant. Hou hier dus rekening mee. Meestal wordt dit duidelijk aangegeven.

Op het terras

Het kan zomaar zijn dat de hond niet in het restaurant mag zijn, maar wel op het terras. Vaak geeft het personeel dit zelf al bij je aan. Er zijn weinig plekken waar je hond niet buiten met je mag zijn, terwijl je geniet van een hapje of drankje. Wederom zijn hier geen vaste regels voor en is het dus verstandig om van tevoren wat inlichtingen in te winnen.

Samen eten

Ik vind het supergezellig dat mijn hondje mee mag een restaurant in, want dat maakt het makkelijker om met hem op stap te gaan en ergens wat te eten. Met mooi weer zitten we meestal toch buiten. Meestal zoek ik een plekje op achterin een restaurant of terras, waarbij we niet omringd worden door andere honden of te veel kinderen. Mijn hondje is zeer nieuwsgierig en wil overal vriendjes maken, dus het aantal afleidingen probeer ik altijd te verminderen. Daarnaast neem ik voldoende snoepjes voor hem mee om zijn aandacht af te leiden. Ook heb ik vaak zijn Dopper met water bij me en een dekentje, zodat we een eigen plekje voor hem kunnen creëren. Meneer is graag bij ons en luistert dan ook prima. Je kan je hond goed onder de tafel of naast je (ligt ook aan de grootte van de hond) houden. Dat is in een vreemde omgeving wel zo veilig. Ga tussen het voor- en hoofdgerecht even een blokje om. Zo kan je hond er ook weer even tegen om rustig te zijn.

Leuke adresjes

Maar waar kan je dan allemaal eten met je hond? Nou, via Hondsdol.nl en Eetnu.nl zijn er heel wat leuke gezins- en hondsvriendelijke eetgelegenheden te vinden. Dat wordt genieten met elkaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.