dinsdag 31 augustus 2021

Writing Berries Maandoverzicht Augustus 2021

Hieperderpiep Hoera! Morgen ben ik jarig! Maar eerst kijk ik nog even terug op augustus. Wat een zomermaand was dat! Ik heb zoveel leuke dingen gedaan – maar daar zal ik binnenkort meer over vertellen. Augustus was een maand met veel geboortenieuws uit de dierentuinen, maar ook kwamen er heel veel andere gezellige nieuwtjes uit de dagjes uit-wereld. Zoals dat je weer kan stemmen op je favoriete uitjes. Wat er afgelopen maand allemaal nog meer te lezen viel op mijn dagje uit-website, lees je vandaag in het Writing Berries Maandoverzicht Augustus 2021. Veel leesplezier! Dan ga ik vast mijn verjaardagstaart voorbereiden… (foto’s, mits anders aangegeven: Berry de Nijs/Writing Berries)

Wie wordt het Leukste Uitje van Nederland? Stem mee!

Het is weer zover! Je kan stemmen op je allerleukste, meest favoriete uitjes. Is dat een dierentuin of juist een zwembad? Is het toch een kinderboerderij of dat ene museum wat je zelf hebt ontdekt? Via de website van de ANWB kun je weer stemmen. En alle genomineerden vind je in dit artikel.

Geboortenieuws uit WILDLANDS, DierenPark Amersfoort en ZooParc Overloon

Een van de redenen om naar een dierentuin te gaan voor mij, is het nieuwe leven. In dit artikel zet ik een paar heel bijzondere geboortes uit WILDLANDS, DierenPark Amersfoort en ZooParc Overloon voor je op rijtje.

Dierentuinnieuws met geboortes, verjaardagen en uitvliegende vogels

Nog meer geboortes in de dierentuinen! Maar ook werden er verjaardagen gevierd en vlogen er vogels uit. Waar en wanneer? Dat en meer lees je in deze dierentuinnieuws.

Dier van de Maand Leeuw

De koning der dieren staat centraal in Dier van de Maand in augustus. Leeuwen zijn majestueus, zoals ze kijken en bewegen, en natuurlijk jagen en voor de kleintjes zorgen. Deze schitterende dieren worden helaas bedreigd in hun voortbestaan. Om meer aandacht te vragen voor de leeuw is 10 augustus uitgeroepen tot internationale dag van de Leeuw. En daar neem ik met deze Dier van de Maand vast een voorproefje op.

Museumnieuws met zomerse tentoonstellingen, nieuwe aanwinsten en sponsoractie vinvis

Regent het? Ga eens naar het museum! Er zijn zoveel leuke tentoonstellingen te bewonderen tijdens de vakantie (en erna). In deze Museumnieuws lees je er meer over, net als over nieuwe aanwinsten en een heel bijzondere actie van het museum van Ecomare!

Genieten van Anton Pieck Museum

Ik ben opgegroeid met de tekeningen van Anton Pieck. Op mijn geboortekaartje prijkte al een illustratie van zijn hand. Veel mensen kennen hem vooral van zijn ontwerpen van de Efteling, maar Anton maakte nog meer. In het pittoreske Anton Pieck Museum in Hattem is het daarom volop genieten van al zijn mooie werk.

Hond Gezond 5 tips graanvrij eten

Mijn hondje heeft last van een allergie, waardoor hij geregeld jeuk heeft aan zijn voetjes. We zijn erachter dat het om een soort graanallergie gaat, want als we hem graanvrij eten geven, dan verdwijnt zijn allergie. Ook weet ik inmiddels dat er meer hondjes zijn die hier last van hebben. Graag deel ik daarom vijf tips voor graanvrij eten met jullie.

Boskalis Beach Cleanup Tour: 15 dagen strand opruimen, 4.641 kilo afval

Ieder jaar wordt het gehele Noordzeestrand opgeruimd door vrijwilligers en medewerkers van Stichting de Noordzee. In 15 dagen tijd worden er dan kilo’s plastic, peuken en ander afval uit het zand getrokken. In dit artikel lees je hoeveel afval dit uiteindelijk heeft opgeleverd.

Stadsbeeld Biru

Het is misschien wel een van de meest schattige standbeelden die je in Utrecht kan vinden (op nijntje na dan). Biru heet hij en hij is een heel bijzondere hond voor zowel de kunstenaar als de bewoners rondom de Singels.

Zandvoorts Museum presenteert: Jan Lammers, een leven met 300 km/u

Een bijzondere inwoner van Zandvoort met een heel bijzonder leven: dat is Jan Lammers. En zo een bijzonder raceleven mag groots in het zonnetje worden gezet. Het Zandvoorts Museum heeft daarom een mooie tentoonstelling over hem samengesteld. Ik woonde de officiële opening bij.

Goed Doel Wereld Natuur Fonds

Als klein meisje was ik al fan van het Wereld Natuur Fonds en nu eigenlijk nog steeds. Het is voor mij de moeder der natuurbeschermingsfondsen. En daarom wordt het tijd om dit fonds eens in het zonnetje zetten in de rubriek Goed Doel.

Schrijfcoachtip Less is more of toch niet?

Less is more, dat is een gevleugelde uitspraak. Hoewel het altijd goed is om soms beknopt te zijn, mag je soms ook wel lekker uitweiden in een scène. Less is daarom niet altijd more. Hoe dat zit, lees je in deze Schrijfcoachtips.

5 tips om het vakantiegevoel vast te houden

De vakanties zijn weer voorbij. School en werk lonken en die vakantie… die lijkt al snel mijlenver weg te zijn. Met deze tips lukt het je vast om dat vakantiegevoel nog eventjes vast te houden. Lees je even mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.