maandag 2 juli 2018

2 juli Dag van de Toy Bloggers

Als ik ergens heen ga voor een reportage, dan ga ik eigenlijk niet alleen. Ik heb namelijk altijd mijn Koekiemonsterrugzak als persoonlijke accessoire bij mij. Het is zelfs zo dat als ik nu naar een museum of dierentuin ga voor een reportage dat ik al herkend wordt aan mijn tas. Hij is zelfs op een persfoto van het Van Gogh Museum terecht gekomen! Zelf ben ik niet zo van de zelfportretjes als ik ergens ben en zo zette ik Koekie (ik heb hem toch op mijn rug hangen) regelmatig op de foto als bewijs dat ik er zelf ook geweest ben. Dit resulteerde in zijn eigen weblog en Instagram pagina en werd ik een zogeheten Toy Blogger. En ik ben niet de enige die dit doet. Er zijn talloze mensen die bijvoorbeeld in de Keukenhof, het Van Gogh Museum of DierenPark Amersfoort een fotootje maken van een knuffeltje of knuffeltas en deze delen met de wereld. Vandaag vieren deze bloggers ‘Toy Blogger dag’ (foto: Berry de Nijs/Writing Berries – Keukenhof 2018)

Wat is een Toy Blogger?

Een Toy Blogger is dus iemand die blogt vanuit een knuffeldier, pop of actiefiguur. Chris Pratt deed dit bijvoorbeeld zelf tijdens de eerste wereld promotour van Jurassic World met de LEGO figuurtjes van zijn karakter Owen en raptor Blue. Deze doken ineens overal op in bijvoorbeeld Parijs en New York en maakten de gekste dingen mee. En toen was Chris Pratt ook een Toy Blogger. Er zijn heel veel mensen die dit doen. Zo stond een tijdje terug in de krant de Metro een teddybeertje (TeddybearAbroad) die de hele wereld over reist en zijn avonturen deelt op Instagram. Zijn mens is dus een Toy Blogger.

Waarom doen mensen dat?

Als ik een foto sta te maken van Koekie in het park, bij de ijsberen, in een draaimolen of tussen de tulpen dan krijg je nog wel eens de vraag: ‘Waarom doe je dat?’ Ten eerste vind ik het leuk om zo mijn creativiteit nog meer te gebruiken (daarom ben ik ook schrijfster geworden) en ten tweede vind ik het leuker om via een blauw monster te vertellen wat ik allemaal doe dan altijd vanuit mijn zelf – met reportages doe ik dat toch eigenlijk al hier. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen waarom een beertje, pinguïn, olifantje, dinosaurus, knuffelmuis of Barbiepopje een eigen blog heeft gekregen. Maar een ding staat voorop: het is hartstikke leuk om te doen.

2 juli dag van de Toy Bloggers

Vandaag is het dus de dag van de Toy Bloggers. Een dag waarop we met zijn allen nog eens extra laten zien hoe leuk het is om je creativiteit de vrije loop te laten. Bovendien nemen veel mensen (ook volwassenen) nog wel eens een knuffeltje mee op reis. Dan mogen ze best vertellen wat ze hebben meegemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.