zaterdag 19 maart 2016

Koninklijke opening & een mooi bezoek aan
WILDLANDS Adventure Zoo Emmen

Vrijdag 18 maart werd WILDLANDS Adventure Zoo Emmen officieel geopend door Koning Willem Alexander. Een heuglijke en feestelijke gebeurtenis, want nu kan het feest in dit spiksplinternieuwe dierenpark pas echt beginnen. Alhoewel: er zijn al heel wat testdagen geweest en het park gaat voor het grote publiek pas volgende week 25 maart open. Toch was het vandaag (19 maart) best al een drukte in de nieuwe zoo. Zo was er een Albert Heijn dag georganiseerd en mocht ik (en andere bloggers) het park al bezichtigen. Dus vanmorgen gewapend met fotocamera en notitieboekje op pad om te zien hoe het park veranderd was, na mijn bezoek in de bouwput. (foto’s Koning opent Wildlands: Wildlands Adventure Zoo Emmen/ de rest van de foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries – Henk de Nijs/Photanimals)




Beleving van begin tot het eind
De beleving staat centraal in het immense park. Het avontuur begint al op de parkeerplaats waar je de ijsberen al hoog bovenin hun verblijf kunt zien wandelen. Daarna de ontvangst waarbij je door een poort van een schitterend nieuw gebouw loopt en je weg vervolgt naar een bijzonder plein: het Kompasplein. Hier sta je voor een moeilijke keuze: ga je eerst rechtsaf naar Jungola, links naar Nortica of wordt het toch eerst de woestijn van Serenga? De drie thematische werelden zijn tot in de kleinste details verzorgd, waardoor je je echt even in een nieuwe wereld waant. De bijpassende muziek die je wandelingen begeleidt, versterkt dit gevoel echt optimaal.



Groot, groter… grootst!
Wat mij direct opviel en waardoor ik van de ene bewondering naar de andere ging, waren de immense verblijven, zonder hekken en zonder gaas en zo min mogelijk glas. Sterker nog in Nortica mogen de pinguïns – nu zijn ze nog ietwat verlegen – gewoon met hun gezellige platte voetjes rondwandelen over het wandelpad. Maar ook het ijsberenverblijf is er een waar je op een goede manier kippenvel van krijgt. En in Serenga heb ik mijn ogen uitgekeken bij het immense open verblijf (werkelijk geen hokken, geen hekken, geen glas, niet eens een touwtje…) van de prairiehondjes die gewoon van zandberg naar zandberg kunnen sprinten wanneer zij daar zin in hebben. Ook de prachtige savanne was een lust voor het oog. En in Jungola werd ik echt stil van het olifantenverblijf… Zo groots en weids, zowel binnen als buiten, met een immense waterpartij… zoiets heb ik nog niet eerder in een dierenpark gezien.



Aanrader: een bezoek aan WILDLANDS
Ik vind WILDLANDS puur genieten. De prachtige ruime verblijven, de geweldige vlindertuin, het gebrek aan hekken, glas en gaas, de onderwaterpanorama’s bij zowel de ijsberen als de nijlpaarden en de open verblijven brengen je nog dichter bij de dieren dan je in het oude Dierenpark Emmen eigenlijk al kon komen. Niet alle dieren waren buiten vandaag en de Serenga Safari truck reed niet, maar dat maakte niets uit. Veel dieren moeten nog wennen aan de nieuwe omgeving – en dat kan ik mij goed voorstellen. En het mooie eraan is, dat ik dan gewoon nog een keertje terug moet om nog een keer te genieten van dit prachtige park.



WILDLANDS Adventure Zoo Emmen gaat officieel open voor het grote publiek op 25 maart aanstaande en blijft vervolgens het hele jaar open. Voor meer informatie kijk je op de website van WILDLANDS: Wildlands.nl. Wil je na een dag blijven slapen in Emmen? Boek dan een verblijf met Center Parcs Sandur.

Meer foto’s van onze belevenis in het park van vandaag verschijnen de komende week op Facebook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.