woensdag 15 augustus 2018

Ontharen zonder scheerbultjes met SoftShave van WaveCare

Heb jij dat ook: je hebt je benen geschoren en de volgende dag heb je overal geïrriteerde bultjes. En dan heb ik het nog niet over ingegroeide haartjes gehad, welke voor flinke ontstekingen kunnen zorgen. Het scheren van benen, oksels, bikinilijn en andere ongewenste haargroei laat zo zijn sporen achter op je huid… Maar daar is nu wat op gevonden: SoftShave scheeremulsie die bultjes en ingegroeide haartjes naar de vergetelheid zal verbannen.
(foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Waar komen die bultjes vandaan?

Dat is een vraag die ik mijzelf vaak stel als ik weer een flinke ontsteking op mijn bovenbeen vindt. Waarom? Ik heb toch netjes een schoon mesje gebruikt. Ik heb mijn huid strak getrokken tijdens het scheren. En natuurlijk heb ik scheerzeep gebruikt. Dus waarom groeien die haartjes dan toch verkeerd en krijg ik daar nogal ontstekingen van… De reden is simpel, vertelt SoftShave ons. Mijn huid en die van jou bevat bacteriën en schimmels. Daar hoef je niet van te schrikken, want ze zijn juist heel belangrijk. Samen met de talg op je huid vormen zij namelijk een belangrijke beschermlaag op je huid. Het weert bijvoorbeeld ziektekiemen en werkt zelfs waterafstotend. Dus dat is fijn. Echter, tijdens het scheren duw je die laag, samen met scheerzeep, in de poriën en haarzakjes, waardoor de uitgang wordt geblokkeerd. Je creëert zeg maar je eigen mee-eters. De poriën kunnen ontsteken en dat worden scheerbultjes. En het haartje groeit niet naar buiten. Dat is vervelend, maar daar heeft SoftShave dus iets op gevonden.

100% natuurlijke scheeremulsie met kelp

SoftShave is anders dan gewone scheerzeep. Deze scheeremulsie is zeepvrij en bestaat voor 100% uit natuurlijke ingrediënten. Het hoofdbestanddeel is kelp – en dat ruik je ook wel een beetje – en dat heeft een desinfecterende en reinigende werking. Zodra je de scheeremulsie aanbrengt op de huid worden bacteriën en schimmels gedood, zodat je deze niet in je huid kan duwen. Ten tweede helpt de vloeibare emulsie om gladder te scheren. Tot slot zit er aloë vera in de emulsie. Dit heeft een verzachtende werking op de huid, waardoor deze minder snel zal gaan irriteren. Ontstaan er na het scheren alsnog bultjes, ontstekingen en irritaties? Was dan de huid twee keer per dag met deze scheeremulsie voor een intensieve reiniging.

En hoe voelt het aan?

Natuurlijk heb ik de proef op de som genomen en ik voelde wel degelijk een verschil. Na het aanbrengen moet je even wachten voordat je gaat scheren, zodat de emulsie eerst zijn werk kan doen. Dat ben ik met scheerzeep ook wel gewend, dus dat is geen probleem. Tijdens het scheren glijdt het scheermes veel makkelijker over de huid. Zeer prettig, want mijn benen voelden daardoor nog gladder aan. Dat je het als een antibacteriële zeep kan gebruiken na het scheren, dat is wel even wennen. Wat ik sowieso heel fijn vind is dat het een natuurlijke scheeremulsie is. Daardoor spoel je dus geen troep door het doucheputje en het is veel beter voor een gevoelige huid. Kortom: ik vind het een aanrader!

Ook leuk om te vertellen, het is geschikt voor mannen en vrouwen. En de scheeremulsie met kelp is verkrijgbaar bij je drogisterij. Wil je meer weten over SoftShave? Kijk dan op SoftShave.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.