woensdag 21 december 2016

Feestfavorieten: schitteren onder de kerstboom

Dit jaar geen Glitter & Glamour blog, maar een artikel met mijn persoonlijke – uiteraard glitterende – feestfavorieten. Dit jaar maak ik een klein uitstapje van zilver naar goud. Ik ben verzot op zilveren glinsters en vooral als deze een beetje holografisch of spiegelbol effect hebben. Dit jaar ga ik mee met de gouden trend. Zo bestaat mijn outfit voor Kerst uit een witte trui met gouden pailletten en daar moet natuurlijk wel een bijpassend make-upje bij. Overigens heb ik ook nog een heel leuke foute Kerst-sweater voor Tweede Kerstdag van Harry Potter. Maar voor Eerste Kerstdag ga ik voor goud. En met deze make-upjes gaat dat zeker lukken! (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)

The Little X-Mas Factory
Het altijd leuke essence (exclusief verkrijgbaar bij Kruidvat) heeft voor de Kerstdagen een heel vrolijke trendeditie uitgebracht: The Little X-Mas Factory. Op de foto zie je het eyeshadow palet met vijf prachtige Kerstkleuren: chocoladebruin, oudroze, sneeuwwit, dennengroen en engelengoud. Hiermee kun je mooie smoky eyes maken. En combineer gerust het sneeuwwit met het goud, want dat doen ze in de nagellak ook. Je ziet namelijk een gouden en sneeuwwitte nagellak op de foto. Deze laatste is voorzien van glitters die oudroze, groen en goud oplichten. Met deze witte nagellak kun je ook een frozen french manicure creëren. Tot slot heb ik uit de lijn een gouden liquid eyeliner aangeschaft. Extra mooi om te combineren boven een inktzwarte liquid eyeliner. Versier je ogen en nagels net zoals de Kerstboom met The Little X-Mas Factory.

Luminous
De verpakkingen zijn zwart als de Kerstnacht, voorzien van glanzende glitters in multicolor. Dat is de limited edition Luminous van Hema. De lijn bestaat uit intense oogschaduwen, mascara en nagellak, maar ik ben gevallen voor de inktzwarte long lasting eyeliner! Deze bevat geen glitters, maar is perfect met een glitterende eyeliner zonder kleur te combineren of met een gouden lijntje. Het fijne kwastje glijdt gemakkelijk langs je wimpers voor een intense blik. Maar… ik ben vooral verliefd op de twee Star Trek-achtige bolletjes. De een houdt een zilver poeder gevangen, de ander een gouden poeder. Beide voorzien van glitters die door het licht goud, rood, zilver, groen en oudroze oplichten. Dit poeder is perfect voor het accentueren van je sleutelbeenderen, je schouders, decolleté, armen of gezicht. Ook kun je een beetje poeder over je haar verdelen.

Kerstige accessoires
Natuurlijk mag een Kerstmuts niet ontbreken bij het Kerstontbijt of het diner. Ik heb een hele mooie met gouden glittertjes die perfect past bij de gouden trend. Verder kun je natuurlijk kiezen voor glinsterende oorbellen, een paar mini-kerstballetjes met een haarspeldje in je haar vastzetten of andere glanzende, schitterende en vooral met glitters bestrooide accessoires die mooi oplichten bij kaarslicht. Dat wordt zeker een glitterende Kerst. Ik heb er in ieder geval zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.