zondag 30 juni 2024

Writing Berries Maandoverzicht Juni 2024

Het is alweer de laatste dag van juni en dat betekent dus dat we morgen officieel over de helft van het jaar zijn. De tijd vliegt alweer, daarom sta ik nog even stil bij de acht artikelen van afgelopen maand. Ja, wederom acht. Het zijn drukke weken geweest, waardoor ik niet zoveel heb kunnen schrijven als ik eigenlijk wilde voor de website. Maar aan ieder stuk heb ik met plezier gewerkt. (foto’s, mits anders aangegeven: Berry de Nijs/Writing Berries)

Vier wie je bent met Pride

In juni vinden er verschillende evenementen plaats rondom Pride. Zo kon je op 1 juni in Utrecht feestvieren en vond er in Groningen een Roze zaterdag plaats. Maar wat is de oorsprong van Pride?

Uitgelicht De regenboog van Roelofs

Soms zijn er van die schilderijen waar je als een magneet naar toegetrokken wordt. Gewoon, omdat het je aandacht trekt. Dit schilderij van Willem Roelofs heeft deze aantrekkingskracht op mij. Ik had het al eens gezien en afgelopen mei kwam ik het weer tegen.

Dier van de Maand Roze pelikaan

Pelikanen zijn heel grote watervogels met een vernuftig systeem om vissen te vangen, namelijk met hun eigen, ingebouwde schepnet. De Roze pelikaan heeft daarbij nog eens een prachtig verendek. Tijd om deze vogel in de spotlight te zetten.

Hond Gezond Pas op voor grasaren

Wat is het heerlijk om met dit weer te gaan wandelen met je hondje! Maar, let je wel op voor grasaren. Deze kruipers kunnen namelijk verwikkeld raken in de vacht en huid van je hond. En dat kan weer ontstekingen veroorzaken.

Museumnieuws: triceratops on tour, spelen met oud speelgoed, is het kitsch of kunst en meer toffe tentoonstellingen

Hete zomerdagen? Ga eens naar het museum en ontdek leuk oud speelgoed, mooie objecten, triceratopsen bij de bieb en nog veel meer. Dat wordt genieten.

Stadsbeeld Vader en Kinderen

Juni is de maand van Vaderdag en toen ik dit standbeeld tegenkwam in Vleuten, wist ik gewoon dat het geschikt was voor Stadsbeeld. Deze beeldengroep is al een flink aantal jaren aan de wandel daar en is gemaakt door een bijzonder kunstenaar.

Goed Doel Arctic Marine Litter Project

Dat er veel troep in de oceanen drijft, dat is geen nieuw gegeven. Maar wist je dat er heel veel plastic in het pakijs van de Noordpool terecht komt? Door verschillende stromingen drijft het allemaal naar dit prachtige gebied. Gelukkig zijn er mensen die hier iets aan willen doen.

Schrijfcoachtip LHBTIQ+ personages

Het leven zit vol interessante mensen met elk hun eigen achtergrond en genderidentiteit. Waarom zou je aan deze mensen voorbijgaan in je verhalen? Er zijn vast veel lezers die wachten op een goed verhaal over een Drag Queen, non-binair persoon of transgender. Maar hoe doe je dat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.