vrijdag 13 november 2015

Fall Funicure met StickIt! Nail Vinyls

De herfst is – vind ik – een van de mooiste jaargetijden vol bijzondere gevlamde kleuren. Donkerbruin wordt opgeluisterd door zonnig okergeel, vurig oranje en mysterieus rood. Een bos in de herfst is echt een schilderij waarin je je kan verliezen… De perfecte inspiratie dus voor een Fall Funicure (of te wel een Herfst Nailart). Via StickIt! Nail Vinyls kocht ik onlangs niet alleen nagel vinyltjes voor Halloween, maar ook grappige hondenpootjes (voor een latere tutorial) en sjablonen vol blaadjes. Dit vormde de basis voor mijn Fall Funicure. (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)


Benodigdheden
- twee of meer kleuren nagellak in contrasterende herfstkleuren
- sneldrogende top coat
- sponsje
- StickIt! Nail Vinyls sjabloon herfstblaadjes

Snel en vooral leuk
Voor mijn funicure koos ik voor W7 expresso en een felle tint oranje van Essie. De sneldrogende topcoat is van E.L.F. (Eyes Lip Face). Maak de nagels schoon en breng een beschermende basecoat of de sneldrogende topcoat aan. Laat het goed drogen voordat je de eerste kleur aanbrengt. Ik koos voor een donkerbruin (misschien voor de foto niet de beste kleur). Lak hier je nagels mee en laat weer drogen. Breng een laagje sneldrogende topcoat aan en je kunt met je kunstwerk beginnen. Plak het sjabloon op de nagel, breng meteen de nagellak aan of breng de nagellak aan op een sponsje en spons over het sjabloon. Verwijder voordat de nagellak droog is het sjabloon (dus na het lakken of sponzen haal je het meteen weg). Doe met hetzelfde sjabloon ook nog je andere nagels – als je dat wilt tenminste. Laat drogen en lak er met een snelle beweging een ruime hoeveelheid (dit om uitlopen te voorkomen) sneldrogende topcoat over heen. En klaar is je Fall Funicure.




Tips: de combinatie van bruin met oranje herfstblaadjes was erg subtiel. Ik heb ook een versie van rode blaadjes op de bruine ondergrond gedaan, maar ook dit was erg subtiel. Uiteraard had het een chic effect, maar het kan ook anders. Je kunt het ook omdraaien: een lichte achtergrond met donkere blaadjes of combineer eens twee geheel geen herfstkleuren met deze sjablonen. Babyroze met knalgroen bijvoorbeeld. Ook leuk voor de lente! En heb je geen make-upsponsje voor handen? Met een stukje keukenspons gaat het ook prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.