woensdag 24 september 2014

Oppas voor je hond

Honden zijn roedeldieren. Dat betekent dat ze altijd in een groep leven. Of een familie. Een hond houdt er daarom ook van om samen te zijn met zijn familie, ook zijn mensenfamilie. Natuurlijk kan een hondje een tijdje alleen zijn, maar de meeste honden vinden het toch wel gezellig als er iets of iemand thuis is bij ze. Bovendien is het ook wel handig voor als ze een plasje moeten doen. Als thuiswerkende freelancer heb ik best wel een verwend hondje dat alleen zijn niet echt weet te waarderen. Gelukkig kan ik rekenen op mijn familie als ik weg moet. Maar er zijn veel hondjes met gezelschap stress die geen oppas hebben.


Gezelschap stress
Er zijn veel honden die last hebben van gezelschap stress en verlatingsangst. Ze blaffen of huilen veel als je de deur uit bent en worden heel nerveus. Gezelschap stress kan je hond omtoveren tot een nerveus wrak. En dat is voor niemand gezellig.

Breng tijd door met je hond
Probeer zoveel mogelijk tijd met je hond door te brengen als je thuis bent. Dat helpt. Vooral wanneer je hond stresssignalen vertoond. Lekker samen spelen, knuffelen en verwennen met een kluif kan helpen. Maar het is ook verstandig om je hond van gezelschap te voorzien als je niet thuis bent.

Huur een oppas
Dan is het een goed idee om eens een oppas voor je hondje te zoeken. Ik heb het geluk dat ik kan rekenen op lieve mensen om me heen, maar die luxe heeft niet iedereen. Daarvoor is er een Facebook pagina genaamd Hondenoppas Gezocht, waar je een groot scala aan vraag en aanbod vindt van lieve mensen die het leuk vinden om op honden te passen.

Oopoeh voor de hond
Wist je dat het voor oudere mensen heel fijn is om voor een huisdier te zorgen? Ze worden er rustiger van, hebben een goede reden om naar buiten te gaan en je hond heeft er veel profijt van. Via www.oopoeh.nl kun je snel in contact komen met Oopoehs voor je hond. Oopoeh is een Stichting en de afkorting staat voor Opa’s en Oma’s Passen Op Een Huisdier. Waarom zou je je hondje (maar ook parkiet of kat) toevertrouwen aan een Oopoeh? Omdat het betaalbaar is, je hond krijgt alle aandacht die hij of zij verdient en je helpt ouderen met gezelschap en beweging. Een win-win situatie dus. Met een Oopoeh oppas kun je met een gerust hart naar je werk of een dagje weg, want hij of zij zal als een kleinkind worden behandeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.