woensdag 12 november 2014

Decubal: eerste hulp bij zeer droge huid

De herfst is nu echt in volle gang, met koude buien en een gure wind. Volgens mij gaat de winter niet lang uitblijven en wordt het tijd dat ik mijn fleece handschoenen met sneeuwpanterprint ga opzoeken. Vooral ’s morgens voel ik het, wanneer ik met mijn hondje buiten loop en onze adem in mistwolkjes voor ons uit dansen. De bijtende koude wind tegen mijn wangen geeft het niet alleen een lekkere blos, maar ook een schraal gevoel. Zelfs bedekte huid voelt al ruwer en soms droger aan. Maar ja…mijn gewone bodycrème voedt en hydrateert wel, maar niet genoeg. Gelukkig mocht ik Decubal Intensief Crème uitproberen: een SOS-crème voor de zeer schrale en droge huid.


Intensief Crème
De naam van de crème (Decubal Intensief Crème) geeft eigenlijk al aan dat de crème intensief aan de slag zal gaan om je zeer droge, ruwe en schrale huid te helpen. Op de verpakking staat:
“Extra verzorgende, hydraterende en herstellende crème met 70% lipiden, voor de verzorging van zelfs de extreem droge huid. De samenstelling van de crème zorgt voor een prettige toepassing zelfs op de gevoelige en beschadigde huid. Breng Decubal Intensief Crème plaatselijk aan.”
Het bevat onder andere ceramide en vitamine B3 die de aanmaak van huideigen lipiden stimuleren. Lipiden zorgen ervoor dat je huid vocht vasthoudt en niet uidroogt.

Dag droge huid en schrale plekjes!
Dat is een mooie omschrijving op de verpakking, maar werkt het ook? De crème is wellicht wat taai om uit de tube te knijpen, maar dat heeft ook doel. Je hebt maar weinig nodig om de schrale of droge plekken te behandelen. Het smeert verrassend lekker uit, waardoor je snel de aangetaste huid van een dun laagje bescherming kunt voorzien. Ook fijn, want je wilt een schrale of droge huid niet te lang aanraken. Die wil je met rust laten. Nog fijner is dat de crème absoluut geen parfum bevat: dat betekent dat mijn schrale wangen niet nog meer gepest worden door irriterende stoffen. Een aanrader dus. Je voelt trouwens dat de crème langzaam door je huid wordt opgenomen en je hebt snel het gevoel dat het helpt.

Aanrader voor de winter
Ik vind de Decubal Intensief Crème een echte aanrader voor de winter. Schrale plekjes verdwijnen snel. En je zeer droge huid zal alle hydratering als een ware spons opzuigen. Je hebt weinig nodig, zelfs voor grotere huidoppervlakken heb je niet veel nodig. Een zeer droge of schrale huid heeft overigens wel wat meer behandeling nodig dan een keer smeren. Gebruik de crème net zo lang totdat de ruw- of schraalheid over is. Je huid zal je dankbaar zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.