woensdag 5 november 2014

Vrijer ademen met Dampo inhalatiepleisters

Het allerleukste aan mijn werk en dit blog is dat is nieuwe producten mag uitproberen. Soms test ik samen met familie of vrienden, maar meestal test ik producten zelf zodat ik mijn bevindingen kan delen. Afgelopen februari kreeg ik een doosje Dampo inhalatiepleisters om uit te testen. En prompt ben ik de rest van het jaar nog niet verkouden geweest. Dan valt er weinig te testen. Deze week hang ik met volle holtes tegen een griepje aan. Met een moeizame nachtrust tot gevolg. Of toch niet? Want ik had toch nog een doosje Dampo inhalatiepleisters?


Vrijer ademen
Wanneer je flink verkouden bent en voor je gevoel voor maar drie centimeter lucht hebt, dan kun je vaak ook niet slapen. Een verstopte neus of dichte holtes belemmeren het ademhalen, vooral als je ligt. Dan wil je één ding: vrijer ademen. We gebruiken zoutoplossingen en neussprays, maar de verlichting is vaak van korte duur. Een eucalyptuszalf zoals Dampo geeft de hele nacht verlichting, maar niet iedereen vindt dat lekker om op de borst te smeren. Vandaar vriendelijke pleisters met de vertrouwde geur en werking van Dampo, zonder zalf die aan je nachtjapon, T-shirt of pyjama blijft kleven.

Pleister voor op je kleding
Dampo heeft daarom een fijne, zachte pleister ontwikkelt, waarin de etherische oliën zijn opgenomen. Zodra je de pleister uit het zakje haalt (ze zijn namelijk individueel verpakt) ruik je de vertrouwde Dampo geur al. Je hebt de neiging om de pleister op de huid aan te brengen – zoals je met de zalf gewend bent – maar dat moet je dus absoluut niet doen. Je brengt de pleister aan op de nachtkleding of op een laken. Zo kan de pleister beter zijn werk doen: de etherische oliën kunnen de neus goed bereiken, waardoor je veel makkelijker adem kunt halen. Per ongeluk toch op de huid geplakt? Was de plek dan goed met water. Raadpleeg een arts wanneer er een overgevoeligheidsreactie ontstaat.

Werkt het?
Daar kan ik kort in zijn: ja, het werkt. Je moet wel de pleister op borsthoogte plakken, zodat de oliën makkelijk naar de neus kunnen reizen. Bij een zeer verstopte neus zal je misschien wat meer geduld moeten hebben om te merken dat het werkt. Maar het zal zeker zijn werk doen, zoals je van de zalf ook gewend bent. Het grote voordeel is dat je geen neussprays of inhalatiezalfjes hoeft te gebruiken. Alles zit in één pleister.

De Dampo inhalatiepleisters zitten met zes individueel verpakte pleisters in een doosje met gebruiksaanwijzing. De pleisters zijn geschikt voor kinderen vanaf 2 jaar en worden door 9 van de 10 moeders aangeraden. Maar ook volwassenen hebben baat bij deze fijne inhalatiepleisters!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.