’Dit zijn ze. Allemaal.’ Zo luidt de kop van de WNF tijger advertentie waarin alle tijgers die nog in het wild voorkomen op staan. Uit de zeer vele inzendingen is deze advertentie door een vakjury genomineerd voor een NRC Charity Award 2012. Ook dingt de advertentie mee naar de publieksprijs.
Schrijnend eigenlijk als je ziet dat alle 3200 tijgers die er wereldwijd nog zijn op één krantenadvertentie passen. De advertentie, gemaakt door het bureau Boomerang Create laat dit wel zien. Het Wereld Natuur Fonds vraagt met deze aandacht voor het enorme stroperij probleem, waardoor we de afgelopen eeuw 97%(!) van de tijgerpopulatie verloren hebben. De advertentie viel gelukkig wel op en de boodschap is overgekomen.
Stem & win zelf ook
Nu de advertentie genomineerd is, gaat de vakjury er nog eens kritisch naar kijken. In deze ronde worden de vormgeving, de kracht van de boodschap, impact en het beeldgebruik onder de loep genomen.
Het WNF hoopt de publieksprijs in de wacht te slepen. Hiermee maken zij kans op vier keer een dubbele adverentieplaatsing in NRC Handelsblad of NRC Next. Om dit te kunnen winnen, heeft het WNF stemmen nodig. Je kunt tot en met 14 september je stem uitbrengen via de webstite van NRC Charity Awards. Met je stem maak je kans op een iPad of een digitaal abonnement op NRC Handelsblad/NRC Next.
De winnaars van de prijzen worden op 21 september bekend gemaakt.
Stem je mee?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.