donderdag 7 juni 2012

Schrijfcoach

Iedereen kan schrijven.
Dat is een statement die ik eigenlijk altijd wel een keer per week naar iemands hoofd slinger. Zolang je woorden aan elkaar kunt plakken en er zinnen van kunt maken. Je hebt alleen schrijven en natuurlijk schrijven… En soms kun je wel wat hulp gebruiken bij dat schrijven, vooral wanneer je bent vastgelopen.




Bijvoorbeeld met het schrijven van een artikel. Je weet wat je wilt vertellen, maar op de één of andere manier komt het niet uit de verf. De tekst leest moeilijk en je kan er zelf niet achterkomen waar het zit. Of je schrijft een verhaal en de scène is leuk, maar toch wringt het ergens. Ligt het aan de dialoog? De karakters? Wanneer je zelf midden in een tekst zit is het lastig om er objectief naar te kunnen kijken. En geloof me, ik spreek uit ervaring. En een schrijfcoach kan dan uitkomst bieden.

Ik heb jaren workshops gevolgd bij Script+ - vooral in de jaren van het schrijven van Dance SoulBlues - en hierbij ook geleerd hoe je anderen kunt helpen met het schrijven van hun verhalen. Dat vond ik zo leuk, dat ik ook andere mensen ben gaan helpen. En met succes.

Coachen
Het liefst lees ik je tekst en geef dan mijn commentaar. Hetzij mondeling, maar meestal zeer uitgebreid op papier of via de mail. Het is mijn bedoeling om je na te laten denken over de keuzes die je maakt. Ik stel daarom ook veel vragen. Daarnaast kijk ik ook naar het taaltechnische aspect, is het leuk om te lezen, toegankelijk en spreekt het de lezer aan om door te lezen. Zo help ik je verder, terwijl je zelf een originele tekst schrijft, wat je vervolgens kunt inleveren bij de leraar, manager of uitgever.

Zou je zelf hulp kunnen gebruiken, of ken je iemand die baat zou hebben bij een schrijfcoach? Schroom dan niet en neem contact met mij op (ook voor een offerte op maat):
e-mail: berry.denijs@gmail.com
Facebook: facebook.com/writingberries
Twitter: @writingberries


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.