maandag 16 april 2018

Hond Gezond: Samen erop uit met de fiets

Het mooie weer is aangebroken! Het zonnetje schijnt, de bloesembomen staan in bloei, het gras wordt groener… Nee, dit gaat niet over hooikoorts, maar over hoe heerlijk het is om nu buiten te zijn. En mijn hondje vindt het ook heerlijk om buiten te zijn. Lekker ravotten in de tuin bijvoorbeeld. Of dan ligt hij ineens op zijn ruggetje met zijn buikje in de zon op het terras. Ik vind het zelf ook heerlijk om buiten te zijn. En dankzij mijn driewieler fiets met trapondersteuning rijden mijn hondje en ik alsof het niets is lekker naar het park voor een heerlijke wandeling. (foto: Berry de Nijs/Writing Berries)

Het handige van mijn driewieler is dat er een grote mand achter mijn zadel zit met aan weerszijden de wielen. Deze mand is van ijzer en heel erg stevig. Om ervoor te zorgen dat mijn woef comfortabel zit en niet met een pootje of staart door de mand heen kan steken, heb ik een grote stoffen mand gekocht. Deze mand past perfect in het ijzeren raamwerk. Dekentje erbij, hondje erin en gaan.

Nou ja, we gaan pas als ik hem heb vastgezet. Ik wil natuurlijk niet dat hij zomaar uit de wagen kukelt of springt. Ik zet zijn riem vast aan de ijzeren mand, wikkel de riem vervolgens meerdere malen rond de zadelstang en dan kunnen we op weg.

Ik vind het heerlijk om zo samen met hem te rijden. Hij ook, want er wordt alleen gepiept als we voor het verkeerslicht staan. Gaan we dan weer rijden, is alles weer goed. In de ramen van de winkels zie ik hem dan achter me zitten, loerend om het zadel heen. Want je moet toch in de gaten houden waar je heen gaat. Naar je vriendje bijvoorbeeld of naar je favoriete dierenspeciaalzaak.

Laat dat mooie weer maar komen, dan gaan mijn hondje en ik lekker nog een stukje fietsen en wandelen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.