woensdag 6 september 2017

Vakantieblog: Texel, gemoedelijk Waddeneiland

Het is het grootste Waddeneiland van Nederland en in de opsomming TVTAS (Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog) het allereerste eiland. Texel hoort bij de provincie Noord-Holland en is gemakkelijk via de Teso veerboot te bereiken vanaf de haven in Den Helder. En dan… dan ben je op het eiland vol weilanden bewandelt door schapen, koetjes en paarden. Zeewind in je haar, indrukwekkende wolkenpartijen waar schilder Ruysdael van in vervoering zou raken en natuurlijk een heel gemoedelijke sfeer. Welkom op Texel. (foto’s: Berry de Nijs/Writing Berries)



Ik ♥ Texel
Afgelopen vakantie verbleef ik een week op Texel en dat was niet de eerste keer. Ik durf te zeggen dat ik als stadsmeisje heel veel van Texel hou. Het is gewoon thuiskomen en dan komt het eilandmeisje in mij boven. Met mij zijn er vele anderen die dit ook voelen, dat merk je wel zodra je met zijn allen op de boot staat met de zeewind in je haar en de krijsende meeuwen om je heen. Iedereen kijkt reikhalzend uit naar de aankomst op het eiland. Er is een Instagram account waar Texel het Ibiza van Nederland wordt genoemd. Hoewel ik nog nooit op Ibiza ben geweest, begrijp ik het wel: Texel is laid back, gezellig en biedt heel veel ontspanning. Je kan er ellenlange wandelingen en fietstochten maken, hondjes zijn van harte welkom en je hebt er duinen, bossen, zee, strand, natuurgebieden, leuke plaatsjes en bijzondere dagjes uit.



Ga mee op vakantie
Omdat ik zo genoten heb ga ik jullie de komende weken meenemen op afgelopen mijn vakantie naar Texel. We gaan naar het Juttersmuseum en Ecomare in De Koog, naar De Koog zelf als populaire badplaats, ik neem je mee naar Kaap Skil in Oudeschild en natuurlijk naar Texel Zoo in Oosterend. Ik bespreek graag wat je er kan eten en wat de Texelse specialiteiten zijn. Uiteraard worden de artikelen geïllustreerd met foto’s gemaakt op het eiland. Volgende week gaan we naar… Het Juttersmuseum!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.