vrijdag 14 november 2014

Wol: inspirerend, warm & natuurlijk

Brr! De verwarming staat aan en ik heb mijn wollen bolero maar weer eens aangetrokken. En nu ik toch tussen de bollen wol zit voor de Goedgemutste Breicampagne krijg ik eigenlijk ook zin om een paar lekkere beenwarmers te gaan breien (als ik klaar ben met de mutsjes natuurlijk). Als beginnend breister zou dat toch wel in de pennen moeten kunnen zitten. Niet alleen ik ben met deze koude dagen geïnspireerd door wol, je ziet steeds meer Fashion websites hun beste wollen producten in de etalage zetten. Want zeg nu zelf: echte schapenwol, dat zorgt ervoor dat je er warmpjes bij zit deze winter!


Diverse soorten wol
Natuurlijk kun je ook kiezen voor andere wolsoorten, zoals van kameel of geit. In het artikel Schaapje, geitje, konijntje heb je witte wol? dat ik begin dit jaar plaatste, lees je er meer over.

Nederlandse Wool Week
Vorige week vond in Amsterdam de Wool Week plaats. Dit is een initiatief van The Campaign for Wool dat de natuurlijk kwaliteit van wol onder de aandacht brengt. Wol houdt je op een natuurlijke wijze warm en is veel duurzamer dan synthetische stoffen. De Wool Week is vergelijkbaar met een campagne uit de jaren 60 van The Woolmark Company. Met de leuze ‘Liever naakt dan namaak’ werd de natuurlijkheid van zuiver scheerwol gepromoot. Meer over deze bijzondere week lees je op Stylight. Hier vind je ook prachtige foto’s van modellen gehuld in wol en sfeervolle plaatjes van schapen en lammetjes.

Genieten van wol
Wol is heerlijk warm. Bovendien kan het overal mee gecombineerd worden. Zo kun je een zakelijke outfit combineren met een wollen pullover, ga je sexy stappen in een sweater dress met hoog gehakte laarsjes eronder en maak je het lekker casual met een winters vest. En vergeet niet om lekker warme wollen sloffen of sokken aan te trekken. Van groot tot klein kan gehuld gaan in lekker warm wol. Zo komen we de winter wel door!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.