vrijdag 11 juli 2014

Zomerhaar: knotten

Eigenlijk had ik vandaag nog een oranje boven WK sfeer Fashion Friday willen schrijven. Uiteraard laten we ons rood, wit, blauw met oranje hart morgen nog even zien tijdens de kleine finale voor de derde plek. Wat hebben onze jongens goed gestreden en wat jammer dat we die finale net niet hebben bereikt. Toch zullen we langzaamaan de orde van de normale dag weer gaan oppakken en ons gaan focussen op de zomer, met lekker makkelijk, maar stijlvol zomerhaar.


Knotten
Zomers, lekker makkelijk en vooral koel in je nek zijn knotten in je haar. De knot is een stijlvolle haarstijl waar je heel veel kanten mee op kunt, zelfs als je haar wat korter is. Ik ben persoonlijk gek op knotten (ze vormen de basis van vele kapsels met slag of krullen) en draai er meestal twee in, zoals hier op de foto. Met slechts één elastiekje per knotje, zowel bovenop mijn hoofd (berenoortjes) als in mijn nek (voor een stijlvol kapsel). Hoe? Tja, oefening baart kunst en ik merk dat het lastig is uit te leggen in woorden. Meestal verdeel ik mijn haar in twee gelijke delen, neem een deel bij elkaar alsof je een paardenstaartje gaat maken, maar in plaats van het haar helemaal door het elastiek te halen, maak ik een soort lus van het haar en draai het daarna met elastiekje op tot een knot. Ook draai ik zo vaak een knot in het haar. Lekker makkelijk en o zo zomers.

Donut
Maar soms wil je een knot die gewoon perfect zit. Eentje waarmee je zowel zakelijk als voor een leuke date mee voor de dag kunt komen. Of een knot die perfect zit na een dagje strand. Dan is de Haar Donut van Zilla Hairfashion de perfecte haar accessoire. Okay, ik geef toe, het is een beetje vreemd ding als je hem voor het eerst in je handen hebt. Het voelt heel zacht, maar stevig en dat is nu precies waarom de haar donut een goede uitvinding is voor het creëren van de perfecte knot – ook zonder styliste. Hoe? Heel eenvoudig: je maakt een paardenstaart, maar niet te strak. Haal de staart door de donut en laat je haar er overheen vallen. Zet dit vast met een elastiek om de donut heen – deze is nu onder je haar verdwenen. Vervolgens zet je alle losse plukken vast met extra lange haarschuifjes en voila: een mooie knot. Ook voor bovenop je hoofd. Kies de haar donut in de lichte kleur als je licht haar hebt en neem de donkere variant als je donker haar hebt. En gebruik uiteraard schuifjes in dezelfde kleur. Ik vind het een aanrader! Wil je tips voor het maken van knotten met de haar donut? Check dan de filmpjes op de website.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Reacties worden altijd eerst beoordeeld voordat ze worden geplaatst. Het kan dus even duren voordat je je reactie hier terugziet. Omdat ik graag een persoonlijk antwoord geef worden anonieme berichten op artikelen niet geplaatst.